Privacy in Google

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan ik in google de activitietscontrole stoppen en de meldingen van inlogproblemen op mijn apparaat stoopen.
Ik krijg steeds een melding van gebeurtenisactivieit dat er een inlogpoging is geblokkeerd terwijl ik dan zelf via het apparaat via VPN op internet ben geweest.
Ik denk dat de enige mogelijkheid is om google en alles wat daar mee te maken heeft van pc te gooien en via ander verder te gaan.
Uiteindelijk is VPN ook geen oplossing voor privacy want alles wordt toch door Google opgeslagen en gecontroleerd.
Iemand een advies?
 
U zou het adres waar deze meldingen vandaan komen kunnen filteren (direct naar Prullenbak), of blokkeren.

Dat heb ik althans gedaan.

Bij mij kwamen deze meldingen via e-mail. Ik weet niet of dat bij u ook zo is.
 
  • Leuk
Waarderingen: maro
Bedankt voor je reactie. Maar helaas is dat niet een oplossing. Google verzamelt alles van je verkeer en zet dit bij activiteiten in je account. Ook recente gebeurtenissen zoals het inloggen via een ander apparaat. Dus totaal geen privacy meer met google.Als ik VPN gebruik krijg ik melding dat er werd ingelogd op mijn apparaat op een ander elocatie (IP) wat normaal is. Maar waarom houdt google dit bij en waarom kan ik dat niet stopzetten.
 
ga naar je google account >privacy instellingen controleren en klik op aan de slag >klik verder op nu starten en je kunt bijgevolg alles uit zetten wat je niet wenst te delen met google ..
denk er aan dat alles maar van korte duur zal zijn aangezien op 22/01/2019 google beslist heeft hun privacybeleid op te schroeven om nog meer gegevens te verkrijgen van hun gebruikers ...wil je dit niet dien je google te bannen !
lees de privacybeleidsregels eens na .. https://policies.google.com/privacy?hl=nl
 
  • Leuk
Waarderingen: maro
Ik ging net zeggen, Google kan je met de beste wil van de wereld niet totaal niet traceerbaar maken. Zelfs als je alles uitschakelt zijn er nog zaken die nagetrokken worden door google. Dat staat in hun privacy regels, dus kan je er niets aan veranderen en de commissie heeft hen gelijk gegeven. Dus kan je er niets tegen beginnen.
 
bedankt voor jullie reacties.
Ik had reeds alles uitgezet wat er uit te zetten viel . Maar nog steeds worden er zaken bewaard. IK ga daarom ook alles wat met google te maken heeft indien mogelijk van mijn pc verwijderen en zoeken naar alternatief. Heeft iemand een idee wat het beste zou kunnen zijn.
 
Hoi, Ik heb net de lijst in account doorgenomen om eens te bekijken wat google allemaal bijhoudt. Ik stond ervan versteld.
Alle adressen van emails die je ooit gekregen hebt. Alle aankopen die je via internet hebt gedaan waar je je gmail adres hebt ingegeven voor bevestiging ed.
Alle inlogs die je gedaan hebt via een ander apparaat via smartphone, tablet, of via een VPN.
Het is zeer omslachtig om alles uit te vogelen wat er bewaard wordt maar het is schandalig. Mogelijkheden om bepaalde gegevens te verwijderen bestaan niet. Zo kan je recente beveiligingsgebeurtenissen niet verwijderen ook al zijn ze niet relevant.
Betalingsinfo, telefoonnummers .;alles wordt bewaard. Ze zeggen wel dat enkel jij dit kan zien maar dat is natuurlijk niet waar want als je gehackt wordt kan iedereen het zien.

Uiteindelijk een conclusie : vooruitgang van internet is de ondergang van het menselijk INDIVIDU. Wij LEVEN niet meer ; maar worden geleefd door de ICT.
Fake news...waar komt het toch vandaan...wij doen er allemaal onbewust aan mee.
 
U zou kunnen denken: "Als er geen oplossing is, is er ook geen probleem."

Google heeft naast de zeer vele irritante kwaliteiten, gelukkig ook enkele goede.
 
  • Leuk
Waarderingen: maro
maro;n237663 zei:
Uiteindelijk een conclusie : vooruitgang van internet is de ondergang van het menselijk INDIVIDU. Wij LEVEN niet meer ; maar worden geleefd door de ICT.

Hier ben ik het mee eens.

Het probleem is dat de meeste mensen meelopers zijn.

Ik heb het internet zo lang mogelijk buiten de deur gehouden, tot het praktisch niet meer mogelijk was.
 
  • Leuk
Waarderingen: maro
maro;n237661 zei:
bedankt voor jullie reacties.
Ik had reeds alles uitgezet wat er uit te zetten viel . Maar nog steeds worden er zaken bewaard. IK ga daarom ook alles wat met google te maken heeft indien mogelijk van mijn pc verwijderen en zoeken naar alternatief. Heeft iemand een idee wat het beste zou kunnen zijn.
https://duckduckgo.com/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan