probleem bij het verzenden van pppres met muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

Ik had met deze feestdagen een pppres gemaakt met muziek. Deze als test naar één van mijn eigen email adressen doorgestuurd en alles oké, maar wat bleek nu ? De personen waar ik de mail naar verstuurde kregen de muziek er niet bij.
Nochtans heb ik de muziek ingevoegd in de presentatie zoals het moet, ook wav gebruikt.
Kan iemand mij helpen en me misschien een tip geven waardoor ik dit probleem kan oplossen ?
Alvast bedankt op voorhand.
Groetjes Krispi
 
Wel J.W., na je antwoord ben ik meteen gaan kijken naar de grootte en ik vermoed dat dat het probleem zal zijn. Het moest allemaal nogal vlug gaan, had een mp3 geconverteerd naar wav maar nooit op de bestandsgrootte gelet, namelijk : 36,3 MB. Doordat het de eerste keer was dat ik een pppres maakte met muziek erbij heb ik daar niet bij stilgestaan, dom van me. Alleen, ... ik weet niet hoe ik dat moet verkleinen. Kun jij me misschien een tip geven ?
Bedankt voor de vlugge reactie op mijn vraag.
Groetjes, Krispi
 
je kunt een mp3 ook de extenstie wav geven en hij zal ook spelen je geluidsbestand moet wel klein genoeg zijn om in de ppsres volledig te worden opgenomen anders zal hij het blijven afspelen van je HD en niet vanuit de presentatie zelf!!!! desnoods dus een zo laag mogelijk bitrate nemen voor die mp3!!!!
 
Ga naar powerpoint, naar uw presentatie , ga naar start –alle programma’s-Bureau-accessoires-entertainement-geluidsrecorder-bestand-openen-zoek uw wave bestand en klik erop- bestand-opslaan als-wijzigen-indeling: MPEGlayer3-kenmerken: 16kBits/s 11,025Hz
Mono 1kB/sec aanklikken-OK

In de menubalk van
powerpoint klikt u op extra-opties-tabblad algemeen en typt u bij :
“geluid koppelen aan bestanden groter dan “50000-OK
 
Bedankt kleintje 500. Ik had het ondertussen al gevonden om mijn wav te verkleinen maar de kwaliteit was wel veel minder. Ik ga het es proberen op de manier die jij nu zegt.
Ik laat het nog weten als het me gelukt is.
 
Wel had een mp3 geconverteerd naar wav maar nooit op de bestandsgrootte gelet, namelijk : 36,3 MB. Alleen, ... ik weet niet hoe ik dat moet verkleinen. Kun jij me misschien een tip geven ?

Bij de meeste providers is de maximale grootte van een email (opmaak inbegrepen) 10 Mb.
Dat wil zeggen dat de email die u verstuurt maximaal 7 Mb groot mag zijn.

U kunt uw presentatie natuurlijk ook versturen met bijvoorbeeld "Yousendit" of iets gelijksoortigs. U kunt hier bestanden tot 100 Mb uploaden, u moet uw wav-bestand niet verkleinen en zo kunt u de kwaliteit van het geluid behouden. Als u uw presentatie geupload hebt krijgt u in uw mailbox een link. Deze kunt u dan doorsturen naar de personen die uw presentatie moeten krijgen. Via deze link kunnen ze uw pps dan downloaden.

U moet dan wel, zoals "kleintje500" reeds vermelde, doen:
Open PowerPoint - Extra - Opties - Tabblad Algemeen en kijk eens welk getal er staat bij "Geluid koppelen aan bestanden groter dan".
U mag daar bijvoorbeeld "50000" (max) van maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan