Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede morgen ik ben nieuw en zou graag hulp krijgen daarbij mijn dank ik heb acronis 11 om bacups te maken ben daar tevreden van maar sedert dat ik een nieuwe pc heeft lukt dat niet meer ,hij meld dat hij de schijven niet vindt ,(maar de harde schijven die buitenom pc zijn vindt hij wel) maar het is eigenlijk de andere dat ik moet kunnen bacuppen heb al gekeken in de bios niets fout hij start op met opstart cd ,kan me daarbij iemandt helpen dank bij voorbaat en groeten jose
 
vriendelijk dank voor u hulp ik heb alles gedaan zoals vermeld maar het heeft niet geholpen ik zou iedereen dankbaar zijn als ze een oplossing vinden voor dat probleem ,acronis vindt niet de schijven om dan een bacup te maken ,kan jullie me daarbij helpen dank bij voorbaat en een zonnige dag toegewenst
 
dat probleem is nog niet opgelost hoor kan er me nog iemand daarbij helpen ik heb snap api geinstaleerd driver voor acronis maar nog altijd de foutmelding E000101F4 true image home kan geen shijfstations vinden kan er me daarbij iemand helpen dank bij voorbaat
 
dat probleem is nog niet opgelost hoor kan er me nog iemand daarbij helpen ik heb snap api geinstaleerd driver voor acronis maar nog altijd de foutmelding E000101F4 true image home kan geen shijfstations vinden kan er me daarbij iemand helpen dank bij voorbaat

Heb je deze al geprobeerd ? chkdsk je Hd repareren

Wat heb je nodig : jouw WindowsXP-cd

Stap 1)
Start op met de WinXP-cd en wanneer je aan het Setup-scherm komt, zie je een mogelijkheid om de letter "r" in te drukken. Doe dit dus.

Stap 2)
Hierdoor krijg je een dos-prompt

Stap 3)
Typ in die dos-prompt het volgende : "chkdsk /p" (zonder de haakjes) en druk op Enter.

Stap 4)
Bevestig indien gevraagd en laat het ding maar zijn werk doen.

Stap 5)
Wanneer dit gedaan is en de dos-prompt terug vrij is, typ dan ook nog eens "fixboot" (terug zonder de haakjes), bevestig indien nodig en druk terug op Enter.

Mocht dit om de één of andere reden niet werken voor jou, vervang dan stap 3,4 en 5 door in de dos-prompt het volgende commando in te typen :
"chkdsk /r" (terug zonder de haakjes).

Wanneer je zowiezo gedaan hebt met het ingeven van de commando's, typ dan telkens "exit" (terug zonder...) in het venster van de dos-prompt en druk op Enter. Hierdoor zou de pc terug moeten opstarten, neem er dan best eerst de WindowsXP-cdrom uit of start op langs de harde schijf en niet cd en alles zou terug picobello moeten gaan. Dat deed het toch bij mij
 
het lukt om om te starten en het gaat om een opstart cd te maken maar als ik een bacup wilt maken meld hij dat hij de schijven niet vind dat is het probleem anders niets,het is wel met acronis 11 dat ik heeft, ik heb nochtans al die driver snap api geinstaleerd maar toch niet lukken kan er nog iemand kijken voor mij dank bij voorbaat
 
True Image of Disk Director herkent mijn harde schijven niet ( SnapAPI ) of ik krijg foutcode E000101F4

Als True Image of Disk Director uw interne of externe harde schijven niet herkend, is dit omdat uw chipset en/of controllers niet ondersteund worden door de standaard drivers die het programma gebruikt.
U dient dan de laatste versie van de Acronis drivers ( snapapi ) te downloaden en te installeren.
Vervolgens maakt u een nieuwe opstart-cd aan vanuit het Acronis-programma onder Windows.

Met die opstart-cd kunt u dan de computer opstarten en de gewenste aanpassingen of taken uitvoeren.

Acronis drivers voor Disk Director Suite 10 : KLIK HIER (ZIP)
Acronis drivers voor Partitie Expert 10 : KLIK HIER (ZIP)
Acronis drivers voor True Image 10 : KLIK HIER (ZIP)
Acronis drivers voor True Image 11 : KLIK HIER (ZIP)
Acronis drivers voor True Image 2009 : KLIK HIER (ZIP)

grtz.wivy ;)
 
vriendelijk dank voor u antwoord ik heb al geprobeerd die driver (snap api) te installeren als ik dat gedaan heeft heb ik terug een opstart cd gemaakt en terug hetzelfde probleem het is nu al een drietal weken dat ik zoek voor een oplossing weet er nog iemand raad dank bij voorbaat
 
ja zoiets weet ik ook maar ik versta je reactie het is een moeilijk geval met mijn oude pc ging acronis vlot maar nu met de nieuwe wilt het niet lukken,PS hij meld nog altijd vind de schijven niet fout nummer E000101f4 het heeft te maken zeggen ze met de chipset of iets in die aard maar ik blijf met het zelfde probleem als het mogelijk is kan je nog eens kijken dank bij voorbaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan