Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Als ik mijn PC zwaar belast, met een spel, sluit mijn pc helemaal af.

Ik krijg vervolgens een bleu screen met de volgende text:



Dit geeft hij nu aan:
Er is een problem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

...........................

Technische informatie:

*** STOP: 0x000000D1(0x00000008, ox00000002, 0x00000000, oxf692ee01

*** cmuda.sys - address F692EE01 base at F68B2000, Datastanp 426345eb

Als ik opstart krijg ik:

foutmelding1.jpg


>>
foutmelding2.jpg


>>
foutmelding3.jpg



Mijn koelers zijn allemaal schoon, en hij wordt ook niet te warm:
warmterust.jpg


Ik heb ook winsdows al opnieuw geinstalleerd.

Ook mijn drivers zijn de nieuwste die er zijn.


Als ik memtest probeer uit te voeren lukt dat niet:
Ik heb die .iso op een cd gebrand en toen in de bios ingestelt op eerst starten met cd. Toen ik hem opnieuw opstarte vroeg hij of ik hem in veilige modus wilde opstarten. Ik heb toen op veilige modus plus opdracht prompt gedrukt.
Vervolgens ging hij enkele secondes langs wat schijven en starte toen in veilige modus op.
Ook als ik op F8 druk komt hij bij het scherm waar hij vraagt of ik hem in veilige modus wil opstarten.

Hebben jullie een idee wat ik fout doe bij memtest, of denken jullie dat het wat anders is?

Groeten,
Stephan
 
Onboard geluidskaart probs?
Voor zware toepassingen ben je beter af met een aparte deftige pci geluidskaart.

Voor memtest moet er idd geboot worden vanaf de cd maar blijkbaar word die overgeslagen, heb je de melding niet gezien tijdens het booten om op een toets te drukken om op te starten vanaf de cd?

Wat voor cd/dvd speler heb je, (p)ata of sata?
 
Onboard geluidskaart probs?
Voor zware toepassingen ben je beter af met een aparte deftige pci geluidskaart.
Uhhh....wat bedoel je?

Voor memtest moet er idd geboot worden vanaf de cd maar blijkbaar word die overgeslagen, heb je de melding niet gezien tijdens het booten om op een toets te drukken om op te starten vanaf de cd?
Ja, die zie ik wel, maar als ik dan de cd speler selecteer, begint hij met veilige modus....

Wat voor cd/dvd speler heb je, (p)ata of sata?
Weet ik niet, waar kan ik dat vinden?
.
 
1) de onboard geluidskaarten zijn ontoereikend voor zware toepassingen zoals deftig gaming
problemen met geluidskaarten geven je gegarandeerd een hoop ellende, of je moet heeel veel geluk hebben

2) jij moet een cd speler selecteren??? normaal is het gewoon een druk op bv de spatiebalk, waarna het booten vanaf de cd automatisch begint

3) da's wat minder makkelijk als je het verschil niet weet, ik heb geen idee welke software je dat zou kunnen tonen
het tonen in hardware wel, maar als ik dat zo lees is jou kennis van hardware aan de lage kant en dan kan het wat gevaarlijk worden :/

Als je een (p)ata cd/dvd speler hebt is er geen probleem, gewoon de eerste boot in de bios goed zetten
maar bij sata is het bij vele moederborden niet gelijk op welke connector die is aangesloten, je hebt nl bootable en niet bootable connectors.
 
1) Hhmm.....waar kan ik zien of het daadwerkelijk aan mijn geluidkaart ligt?

2) Ja klopt, ik kan kiezen uit 3(cd speler, brander en floppy). Als ik daar de cd speler kies dan moet ik kiiezen of ik in veilige modus wil opstarten.

3) Klopt, die is zeer beperkt ja.

Maar ik heb al ingestelt dat hij als 1e mijn cd speler opstart, als je dat bedoelt?
 
1) Hhmm.....waar kan ik zien of het daadwerkelijk aan mijn geluidkaart ligt?
Ik zeg niet dat het je geluidskaart is die het probleem veroorzaakt, dit is iets wat moet uitgetest worden. Maar in de foutmelding word er wel verwezen naar de drivers van je geluidskaart, nl "cmuda.sys" is een onderdeel van de C-Media audio driver.

Maar ik heb al ingestelt dat hij als 1e mijn cd speler opstart, als je dat bedoelt?
Ja oke dat is goed en als de cd/dvd een (p)ata is en daar zit een bootable cd in dan zou die ook moeten geboot worden, voor sata drives komt er dan nog bij dat die (tijdelijk?) op een bootable sata connector moet aangesloten zijn anders word die ook overgeslagen.

Ik denk nog aan iets, probeer je te booten met een cdrw/dvdrw schijfje?
Sommige biossen aanvaarden deze nl niet om mee te booten.
 
Ik zeg niet dat het je geluidskaart is die het probleem veroorzaakt, dit is iets wat moet uitgetest worden. Maar in de foutmelding word er wel verwezen naar de drivers van je geluidskaart, nl "cmuda.sys" is een onderdeel van de C-Media audio driver.
Hoe zou ik dat kunnen testen?

Ja oke dat is goed en als de cd/dvd een (p)ata is en daar zit een bootable cd in dan zou die ook moeten geboot worden, voor sata drives komt er dan nog bij dat die (tijdelijk?) op een bootable sata connector moet aangesloten zijn anders word die ook overgeslagen.
Uhhh....ik begrijp heel weinig van wat je bedoelt :$

Ik denk nog aan iets, probeer je te booten met een cdrw/dvdrw schijfje?
Sommige biossen aanvaarden deze nl niet om mee te booten.
Nee, via de normale.

.
 
Je roept er misschien beter iemand ter plaatse bij die wat op de hoogte is van hardware, zal niet alleen vlugger opgelost worden maar is ook het veiligst.

Voor ons is dat allemaal simpel maar voor een leek, wij waren dat in het begin uiteraard ook, is het toch wel wat moeilijker te begrijpen.



.
 
Hoe heb je die iso voor memtest86 gebrand.
Als je de cd werkbaar wil hebben moet je met nero bij recorder kiezen voor de optie 'burn image', dan de iso zoeken en branden.
Hoeveel watt is je voeding en hoeveel mah staat er op.
Ik zie dat je op de +12v ver onder de 12v zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan