Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Pctuts.

Ik heb een heel vaag probleempje.
Het probleem viel me op toen ik dubbele puntjes op de e wou zetten.
Wanneer ik shift + '' doe, krijg ik automatisch: ""
Hiermee kan ik dus geen puntje op de ''e'' zetten.
Ook wanneer ik enkel een keer op de '' knop druk, krijg ik gelijk 2 van die tekentjes te zien, normaal krijg je niets te zien, maar heeft windows hem toch gepakt. Wanneer je dan op een letter klikt krijg je zoiets '<letter>.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Groet,
Wesley
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op je toetsenbord (azerty) naast de p staat bovenaan ¨ . Dit is niet ". Voor ë tijp je eerst ¨ maar je zult niets zien en daarachter de e. Zo krijg je correct ë of ook ö ä ënz.....
 
nummer klopt niet van uw toetsenbord, is het een belgisch- of nederlands type. het verschilt!
 
Alt 137 werkt wel. Maar voorheen kon ik gewoon '' gebruiken, wat nu niet meer het geval is. Het is een Nederlands toetsenbord. Ik denk dat ik eens bij de taal instellingen ga kijken! Misschien dat deze met een of andere snelkoppeling geweizigd zijn, aangezien ik die tekentjes niet meer in de taakbalk heb!
 
Ik zie in Uw profiel dat ge de Nederlandse nationaliteit hebt. (Limburg kan overal zijn) Dus Uw toetsenbord zal een QWERTY zijn.
Bij een Belgisch toetsenbord zit het naast de P toets met de upshift te nemen. Bij ons staat bovenaan de ¨ en onderaan de ^.
Dus nog eens goed Uw toetsenbord bekijken om te zien waar het staat.
Goed onthouden, als ge het gebruikt ziet ge het niet direct. Enkel met daarna de e in te drukken ziet ge het resultaat.
Denk niet dat er toetsenborden zijn die dit niet hebben.
 
Laatst bewerkt:
testus.png


Ik denk dat mijn toetsenbord omgesprongen is naar de Nederlandse taal, in plaats van Engels (verenigde staten). Ik ga even kijken hoe ik dit kan terug zetten.

EDIT: Het werkt nog steeds voor geen meter.. :p Ik ga mijn computer maar eens rebooten.
 
Laatst bewerkt:
En hoe moet ik die toets gebruiken?
En waarvoor is deze toets precies?
Is deze toets om ervoor te kiezen dat ik weer deze dingen normaal krijg: ''
Of is deze toets om puntjes op de ë te krijgen?
 
Die toets is indien je het juiste toetsenbord ingesteld hebt, om de puntjes op de e te zetten.
Dus het NEDERLANDSE toetsenbord selecteren.
 
Laatst bewerkt:
Als ik op die toets klik krijg ik gewoon zo'n teken: [ of {.
Ik heb die toets niet op mijn toetsenbord.. en als ik de toets naast de p induw krijg ik zoiets [
 
Probeer eens Shift " e
Dus de Shift toets ingedrukt houden, dan de " toets erbij. Allebij los laten en op e drukken, dan krijg je ë

( de "toets is de toets met boven "en onder ' )
 
Dat is juist wat ik wil doen.. maar als ik dan op de '' (1 keer) krijg ik al automatisch '' te zien. Kan niemand via teamviewer op mijn computer gaan? Dan zie je zelf hoe het probleem zit, aangezien het niet bepaald makkelijk uit te leggen is.
 
Dus toetsenbordindeling klopt. De Shift toets werkt goed. Je drukt 1x op "
En je krijgt toch 2x ""

Heb je misschien links en rechts een Shift toets ? Zo ja, probeer de andere eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan