probleem om met één van de twee accounts op internet te geraken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Een collega van me heeft sinds een tijdje een probleem om met haar account op internet te geraken.
Er staan twee accounts op de laptop, die van haar en die van haar vriend. Als ze zich aanmeldt met haar vriend zijn account kan ze zonder probleem op internet. Meldt ze zich aan met haar eigen account dan geraakt ze er aan geen kanten op.
Ze heeft me gevraagd of ik haar kan helpen om het probleem op te lossen maar ik weet niet hoe ik er moet aan beginnen.
Ze heeft een acer laptop met vista en internet explorer 8 of 9.
Kan iemand mij tips geven om dit probleem te verhelpen?

Alvast bedankt,
Groetjes Krispi
 
Hallo,

Veel informatie heeft ze me niet gegeven. Het is wel vreemd dat ze er vroeger wel op geraakte en plots niet meer. Ze zei me dat ze niks van instellingen gewijzigd heeft.
Ik ga volgende week es langsgaan en proberen uit te zoeken wat ik kan doen. Mss eerst kijken welk type account haar eigen account is en kijken of ze verbinding kan maken met haar draadloos netwerk. Hopelijk zal ze de inloggegevens daarvoor nog weten want het is nogal een 'warhoofdje' ;).
Ik laat nog weten of het me gelukt is.
Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes, Krispi
 
Hallo,

Ik ben deze week dus gaan kijken bij mijn collega maar het is een complete ramp. Alleen al het uiterlijk van de laptop... vuil scherm, toetsenbord vol van vlekken en vuil...
Dat ze niet met haar account op internet kan is niet het enige probleem. Om te beginnen klikt ze alle updates van windows gewoon weg. Ze heeft vista (die ondertussen al 3 service packs heeft) en zelfs het eerste service pack stond er nog niet op. Haar anti virus is microsoft security essentials en die gaf een melding dat er een dreiging op de pc gevonden was. Zelfs dat laat ze gewoon staan. Je voelt gewoon dat er 'vuil' op haar pc zit als je ermee bezig bent. Ze heeft ook aan haar opstartlijst geprutst en bepaalde zaken stopgezet. Ik zie het niet zitten om uren aan die pc bezig te zijn om hem in orde te brengen. Toen ze haar laptop indertijd (5 jaar geleden) gekocht heeft, heeft ze nooit de moeite gedaan om de cd roms te branden met de fabrieksinstellingen.
Ik had nooit gedacht dat het zo erg gesteld was ermee, het is gewoon onbegonnen werk.
In ieder geval bedankt voor de reactie.

Groetjes, Krispi
 
Als ze niet de moeite neemt iets te doen moet je haar niet verder helpen, als je dit wel doet zal ze na 1 maand weer zelfde voor hebben.
Wie niet leren wil zal betalen.
Ik heb deze week ook een laptop van kennis binnen gekregen zat vol spyware maar moest enkel de instellingen van mail goed zetten. Ik vraag aan de telefoon heb je e login en wachtwoord van je mailadres nee zeggen ze want ben boekje kwijt.
Heb gewoon laptop weer geven dat ze hun plan mee trekken, ga mij niet blijven inzetten en verloren tijd in steken voor mensen dat niet willen luisteren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Je hebt gelijk Tuts, ik ben zeker niet van plan om mijn tijd erin te steken wetende dat het toch dweilen is met de kraan open. Zulke mensen leren het nooit en doen dan nog meestal alsof ze de beste pc gebruikers zijn. Ik heb haar gezegd dat ik haar niet kan helpen. Ze gaat hem nu binnen doen bij een computerwinkel. Eigenlijk is die laptop in mijn ogen de kosten niet waard maar ja, het is haar keuze.
Bedankt voor de reacties die ik op mijn vraag kreeg
Wat mij betreft mag dit topic dus gesloten worden.


Groetjes, Krispi
 
Het is voor mij persoonlijk natuurlijk, maar toch zijn dit soort probleemgevallen juist een uitdaging voor mij.
Iemand vertrouwen proberen te geven door gesprekken aan te gaan die in eerste instantie niets met een PC te maken hebben.
Beetje bij beetje kom je dan uiteindelijk bij het doel om iemand z'n PC te repareren / schoonmaken en verder wat er nog meer aan gedaan moet worden.

Ik geef toe, zoiets lukt niet bij iedereen, maar als je het goed brengt, kan je een eind komen. ( Als je dit natuurlijk zelf wilt )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan