Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb op mijn laptop Windows XP staan en beveiligd met Microsoft Security Essentials met groene hoofdpagina en de vermelding: PC status: beveiligd. Real-timebeveiliging ingeschakeld en definitie van virussen en spyware: up-to-date.
Maar ik krijg van Windows Beveiligingscentrum de melding:Virusbeveiliging uitgeschakeld? Er staat ook een rood waarschuwingssymbool met een wit kruisje op de balk onderaan.
Kan ik deze laatste melding negeren of moet ik aparte antivirussoftware daarnaast nog installeren?
Of kan ik ergens in Windows Beveiligingscentrum de virusbeveiliging inschakelen?
Zo ja, waar.
Als er naast bovenstaande een apart antivirusprogramma moet worden geïnstalleerd, welke programma voldoet dan het beste, met de minste vertraging van mijn laptop.
Vr gr
Theij
 
een 2de antivirus gaan installeren is uit den boze !!
je zouw eerst eens gewoon de pc dienen te herstarten om na te gaan of deze melding terug komt ....soms heeft windows ook zijn kuren !
indien blijkt dat de antivirus Microsoft Security Essentials daadwerkelijk uitsta , dan moet jij deze via het onderhouds centrum terug aan zetten !
indien dat niet lukt , verwijder je best de Microsoft Security Essentials
en je installeerd bijv de avg2013 free in combinatie met malwarebytes free deze 2 werken uitstekend samen
 
Ik zou niet te veel meer vertrouwen hebben in Microsoft beveiligingssoftware. Ze beseffen zelf ook maar al te goed dat dit niet hun sterkste kant is. Daarom gaan ze een heel deel van hun server security producten buitensmijten. De Forefront TMG firewall en vrijwel alle forefront security producten... Een kaakslag voor veel bedrijven die hun firewall appliance gebruiken (idem hier).
Op client vlak zal de kwaliteit dus naargelang zijn of worden...
 
Advies Microsoft

Advies Microsoft

Ik zou niet te veel meer vertrouwen hebben in Microsoft beveiligingssoftware. Ze beseffen zelf ook maar al te goed dat dit niet hun sterkste kant is. Daarom gaan ze een heel deel van hun server security producten buitensmijten. De Forefront TMG firewall en vrijwel alle forefront security producten... Een kaakslag voor veel bedrijven die hun firewall appliance gebruiken (idem hier).
Op client vlak zal de kwaliteit dus naargelang zijn of worden...


Ik kreeg volgend advies van Microsoft:
Ik begrijp dat het beveiligingscentrum van Windows XP aangeeft dat er geen virusscanner geïnstalleerd en actief is. Het gaat hier om een onterechte melding van het beveiligingscentrum. Security Essentials is een volwaardige virusscanner en hiermee is de pc goed beveiligd. Ik wil u adviseren om de melding van het beveiligingscentrum uit te zetten. Security Essentials zal zelf aangeven als er iets mis is. Zolang het icoon groen is hebt u geen omkijken naar Security Essentials.

-Open start -> configuratiescherm

-Klik op beveiliging -> beveiligingscentrum

-Klik op Meldingen van beveiligingscentrum instellen

-Haal het vinkje weg bij virusbeveiliging en klik op OK

Ik heb inmiddels MSE verwijderd en AVG 1213 free geïnstalleerd.
Bedankt voor de adviezen.
Theij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan