problemen met schrijven van cd van 800MB met Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb hier een bestand en ook nog een image die ik graag zou schrijven naar een cd.Probleem is dat beiden iets te groot zijn voor een gewone cd van 700MB.De files zijn elk 752 MB.
Ik heb cd's gekocht van cd-R 800MB.Daar zouden ze normaal gezien toch op gebrand kunnen worden.
Toch geeft mijn nero aan dat de schijfruimte op deze cd van 800MB te klein zou zijn.Hoe kan ik dit oplossen?Alvast bedankt voor de hulp.
Walter
 
Wat is het merk en type van de brander.
Wellicht zul je met de brander geen 800 MB schijfjes kunnen branden. Mogelijke oplossing hiervoor is in Nero overburn in te schakelen. Moest dit niet lukken zit er helaas niets anders op een nieuwe brander te installeren. Oudere branders ondersteunen High Density disk niet. Gaat het hier nog om een CD-brander of is het een DVD-brander.Een DVD brander zou zeker High Density disk moeten ondersteunen.
Ik denk eerder in deze richting. Oudere branders ondersteunen High Density disk niet. Je brander zal maar 700 MB ondersteunen.
Je kan het zowat vergelijken met de allereerste diskettes of floppy's 3 1/2 verschenen zijn. Die waren 720 KB. Later is 1.44 MB verschenen High Density formaat. Had je nog een oudere diskettestation die maar diskettes van 720 kb kon lezen en schrijven, kon je daar ook geen 1.44 MB diskettes in gebruiken, en moest je dan een nieuwe diskettestation in de computer bouwen waar je 3 1/2 , 1.44 MB wel kon bij gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Swa,
In de eerste plaats bedankt voor je snaelle antwoord.Ik heb 2 dvd schrijvers.Een NEC DVD_RW ND -4570A en een BENQ DVD DDDW1620.Zijn die volgens jou voldoende om die 800MB schijfjes te schrijven?
Alvast bedankt
Walter
 
Allemaal al heel erg bedankt voor de reactie.Hij zegt steeds dat de schijfruimte te klein is.namelijk 700 Mb en dat hij 752 MB nodig heeft.Het bestand is een image.
Walter

Dan is er een probleem met de installatie geweest. Als Nero een 800Mb schijf ziet als een 700Mb is er een installatiefout gebeurd of hebt U een te lage versie van Nero.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan