Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

ik heb windows xp professional opnieuw geïnstalleerd. Er is nu echter wel een probleempje opgedoken: er zijn geen snelkoppelingen meer naar office (2007) en andere progjes.
Als ik ze probeer te openen vanuit Program Files geven ze foutberichten. Moet ik ze nu herinstalleren?
Mijn office kan op 3 pc's geïnstalleerd worden, en staat nu op 1 pc. Als ik het herinstalleer, denkt hij dan niet dat het al de 2e pc is?

Antwoord snel A.U.B.!!!

Eagle-eye
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk heb je windows over windows geplaats, wat je moet doen is je schijf formateren.
Daardoor komt het dat er nog achter gebleven software in pro files zitten.
 
Afhankelijk van hoe je dat gedaan hebt kan je die herinstalatie van windows ongedaan maken door uninstall, dan zal alles weer werken.
Ga daarvoor naar configuratiescherm/software.
Als je windows hebt geinstalleerd in een nieuwe map is het normaal dat de map program files niet meer juist is.
Je zal dan alles moeten herinstalleren, niet alleen office, maar ook geluid en videokaart, en alle andere programma's.
Dan kan je beter eerst een format doen, zoals ivan zegt.
 
ik heb inderdaad windows over windows gezet C:WINDOWs , maar het is de bedoeling dat de progjes in Program Files blijven zitten en werken. Ik sta dus niet te springen om te formateren met bijkomende reden dat ik dan mijn documenten kwijt ben want ik heb geen backup-software en geen externe HD.
 
Wat je kan doen is alles van je documenten op cd of dvd branden, en dan formateren.
Zie ook dat je de drivers heb van je moederbord, geluidskaart enzo... meestal is dat bij de pc.
Want anders is er geen oplossing voor uw.
 
Wat ik je voor de toekomst aanraad is dat je tijdens de setup van windows (als je gaat formateren) een extra back-up partitie aanmaakt.
Als je dan windows in bvb een kleine partitie zet van bvb 20 gig blijft de rest van je data onaangetast.
Maar dan nog is het belangrijk van je data een back-up te maken, want als je schijf de geest geeft ben je alles kwijt.
Ik gebruik daar dvd-rw voor, maar ga een externe usb schijf gebruiken in de toekomst.
Als je deze windows niet kan uninstallen zoals ik reeds schreef zal je alle hardwaredrivers moeten herinstalleren, dat is veel meer dan enkel je blue tooth die je nu al mist, daar had ivan het net al over.
Heb je de installatiecd van je moederbord en office enz zal je die allemaal moeten gebruiken.
Heb je die niet, dan zijn de drivers te downloaden via de fabricant van je pc.
Als je merk en model van je pc (of als het een kloon is van je moederbord) en event videokaart en andere extra kaarten post kunnen we helpen zoeken.
Weet je niet welke pc je hebt, dan kan je everest downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan