Status
Niet open voor verdere reacties.

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
Kan iemand mij vertellen welk nut het heeft om een Quadcore processor (Q 6600 - 2,4 ghz - 8MBC) te steken in een nieuwe pc met als besturingssysteem Windows XP Home, met 2 GB DDR2 geheugen.
Gaat men daardoor merkelijk betere prestaties halen tegenover een Core 2 duo processor?
 
volgens mij ben je met een dual beter geholpen. Een quad kan zijn voledige capaciteit niet gebruiken en met 2gb geheugen komt ie zeker niet tot zijn recht.
is mijn mening
 
XP home heeft voldoende aan een dual, om een quad-core echt voluit te benutten, ga je a) grote games spelen; beter dan een game pc aanschaffen, b) veel bewerkingssoftware, vb video & foto's bewerken en omzetten. Maar hiervoor heb je ook een krachtige PC nodig, voor normaal alledaags gebruik is een dualcore meer dan voldoende. U gaat absoluut geen verschil merken op normale office programma's en ook niet met de gewone games.
 
Het ging over een discussie tussen mij en de persoon wie die pc wilt bestellen. Ik had hem een core 2 duo aangeraden maar op zijn werk heeft men hem het hoofd op hol gebracht en nu wil hij een quadcore. De pc zal enkel gebruikt worden om wat te internetten, een beetje te gamen en te werken met office en PaintShop Pro.

Volgens mij ben je met quadcore enkel gebaat als men een Windows Vista 64 bits versie heeft en een massa ram-geheugen.
Iets dat men met Windows XP Home dus niet heeft. De meerprijs kan men volgens mij beter aanwenden om een betere grafische kaart te laten steken.
 
Het ging over een discussie tussen mij en de persoon wie die pc wilt bestellen. Ik had hem een core 2 duo aangeraden maar op zijn werk heeft men hem het hoofd op hol gebracht en nu wil hij een quadcore. De pc zal enkel gebruikt worden om wat te internetten, een beetje te gamen en te werken met office en PaintShop Pro.

Volgens mij ben je met quadcore enkel gebaat als men een Windows Vista 64 bits versie heeft en een massa ram-geheugen.
Iets dat men met Windows XP Home dus niet heeft. De meerprijs kan men volgens mij beter aanwenden om een betere grafische kaart te laten steken.


juist,een goede lokale pc boer zal u dat ook zeggen.
 
ikzelf heb een dualcore ( 2x2.86 )voor internet , tekst , en lichte tot middelmatige games en Xp Prof voor de films en photo en zware program´s heb ik een quad (4x2.45) met vista en 4 giga geheugen en dat vind ik perfect en alles draait zonder probleem
juist de scanner heb ik nieuw moeten aan schaffen ( nu all in one hp 4480 ) want die werd niet erkent door vista wel op de xp . Dus als je nog pc toestellen hebt kijkt eerst of vista ze ondersteund
 
ik vind eigenlijk dat de termen
- quad of duo
- xp home / pro of vista
- 1gb, 2gb of 4GB ram
niet veel met elkaar te maken hebben

Een quad core CPU zal zowizo sneller zijn wanneer je met een aantal programma's tegelijk werkt. Ook is het handig wanneer de klant aangeeft dat hij een jaar of 5 a 6 zonder u^pgrades met de PC wil doen dat je niet de lichtste CPU neemt.

Volgens mij zou de klant met XP home, 2GB RAM en een Quad core zeker een zeer goede PC hebben, uiteraard zal deze PC meer kosten dan een Core Duo, maar de PC zal langer 'snel' blijven.
 
Kan iemand mij vertellen welk nut het heeft om een Quadcore processor (Q 6600 - 2,4 ghz - 8MBC) te steken in een nieuwe pc met als besturingssysteem Windows XP Home, met 2 GB DDR2 geheugen.
Gaat men daardoor merkelijk betere prestaties halen tegenover een Core 2 duo processor?

Als je met film werkt en dan bedoel ik film monteren of filmbestanden omzetten naar dvd, zie je duidelijk het verschil in tijd.
Gewone applicaties bijna niet merkbaar. Ik heb zo een processor en vergeleken met een dual core. Maar filmapplicaties geven een serieus verschil zijn immers vele zware berekeningen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan