Windows 10 Programma overzetten 10 naar 11

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Enkele jaren terug en onder W7, schreef iemand een vrij eenvoudig facturatieprogramma voor onze zoon die af en toe in bijberoep aan auto's werkt. Bij de overstap van W7 naar W10 lukte het mij de eerste keer nog om dit programma over te zetten van zijn versleten desktop (vrij intens gebruik door gans huishouden ...) naar een nieuwe laptop. Onlangs kocht ie opnieuw een nieuwe laptop (W11) maar om de een of andere reden kan onze zoon de maker van het originele programma niet meer inschakelen en dus kwam ie bij mij terecht. Dit keer echter kan ik dit programma hierop niet meer werkend krijgen.
Ik dacht met alle gegevens (mappen e.d.) over te brengen naar deze nieuwe laptop en de setup file(s) te starten dat alles zou in orde komen, niet dus.

Info gezocht en easeUS todo trans zou eventueel dè oplossing kunnen zijn ? Men spreekt daar in eerste instantie dat de 'proefversie' reeds zou werken om 1 item (programma ?) compleet over te zetten en dit zou al voldoende zijn om het werkend te krijgen ?? Mocht het nodig zijn om het ganse pakket te kopen dan moet dit ook maar.
Er is geen haast bij want zoonlief is voor het moment in verlof en details kan ik dus desgewenst (nog) niet geven.

Zijn er mensen die ervaring hebben met easeUS todo trans of aan andere oplossing(en) denken, graag en met veel dank jullie reacties !!

Volgens je beschrijving gaat dat geen oplossing bieden mijn mening.
Mogelijks is het op te lossen door het juiste .NET framework te installeren ofzo. Afhankelijk welke compilers/framework/libraries die man gebruikt heeft in zen code.

vb:
Visual C++ Redistributable
.NET Framework

Als het je niet moest lukken, je mag me altijd de laptop met win10 waarop het programma werkt, of hdd of eventueel een image hiervan (ergens uploaden) bezorgen.
Dan kan ik het proberen overzetten naar een windows 11 testsysteem.
Ald dat lukt kan het ook wel naar zijn nieuwe laptop.

Heb het al een paar keer gedaan met succes, maar geen garantie het met alles lukt.

Onderwerp is hier ook besproken:
Programma’s van een andere computer gemakkelijk kopiëren.

Zoals het in de eerste post staat werkt het niet, bij interesse het ganse topic lezen.

Laatst bewerkt:
Ik ken wel iemand op een ander forum die vaak werkt met PC Trans. Ik heb zelf ook een licentie maar heb het nog niet gebruikt.
In tegenstelling tot wat @DDragon80 zegt is de kans zelfs groot dat dit programma je helpen kan, want ik heb het vermoeden dat er register instellingen mee over moeten. En dit is een van de enigen waar goede ervaringen mee zijn. Maar ik zou het niet zomaar kopen, probeer eerst gewoon die free versie.
Anders moet je ShadyAngel eens vragen, maar die zit niet op dit forum, wel op andere. Die gebruikt dat dus vaker.

Aanvullend kan het wel zijn dat je het juiste .Net framework en vrijwel zeker ook de Microsoft Visual C++ 2015-2022 (en misschien nog oudere) nodig hebt, afhankelijk van waar dat programma in geinstalleerd is.

Het zou misschien ook nog wel helpen als je kon aangeven om welk programma het ging.

@Deus In dat andere topic wordt PCtrans pas in post #33 genoemd en verder niet op gereageerd dus dat is niet besproken mijns inziens.

Edit: Of ander factuurprogramma gaan gebruiken zijn er wel meer gratis zoals deze (klik).

Terug
Bovenaan