Programma verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na installatie van notepad++ kreeg ik de volgende foutmelding"Applicationfout": Aception EAccessViolation in module HTMLTag_unicode.dll at 0005EDC8...read of adress 6BE54E60".
Na herhaaldelijke onverwachte herhaling van deze boodschap, heb ik notepad++ willen verwijderen via configuratie, programma's verwijderen. Ik dacht dat het lukte, maar het programma is nog wel aanwezig (en werkt), en kan via de startknop opgeroepen worden. De foutboodschap blijft niettemin komen. Maar: wat ik nu erg vind is dat het programma niet meer vermeld wordt in de lijst van "programma's verwijderen" via het configuratiescherm. Ondertussen heb ik het programma terug willen installeren, maar nu geeft dit voortdurend een foutmelding zodat de (her)installatie moet afgebroken worden. Het gaat om een nieuwe pc, er staan nog praktisch geen andere programma's in, (alleen fabrieksdinges...) en werkt op Windows 7. Kan iemand mij helpen alsnog van dat programma af te geraken?
 
"notepad" komt ook niet voor in het programmaoverzicht van revo uninstaller pro. is het mogelijk daar een bepaalde optie te kiezen of alsnog naar de map te gaan?
In het bestand C:/ ...App...roaming staan ook bestanden van notepad++? Misschien deze gewoon verwijderen? En dan in program files ...ook? (want daar staan de mappen en bestanden van Notepad, maar er is geen uninstall programma aanwezig. Nog iets: ik probeerde ook notepad opnieuw te installeren, nu zie ik dat de volgende opmerking (mogelijk van McAfee verschijnt, die tijdelijk op de nieuwe pc aanwezig is):" dit programma kan schade berokkenen aan de computer..." Is dit belangrijk? Alvast heel dank... voor snelle reactie!
 
Als je Notepad++ bij de originele website hebt gedownload Notepad++ Home kan daar niet veel mis mee zijn.
Notepad++ is een hele goede free editor die door miljoenen mensen gebruikt wordt waaronder ook ikzelf.

Het zou volgens de normale manier te de-installeren moeten zijn. Heb je misschien een verkeerde versie ergens gedownload met een virus er in of zoiets ?


[edit] ga eens naar de map Program Files. Daar hoort het bestand uninstall.exe te staan [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb Notepad++ 5.9.3 gedownload van notepad-plus-org/download/v5.9.3.html.(eerste downlaod, genoemd installer)
Ook heel verwonderd want op de vorige pc werkte dit programma heel exact. Ik had wel ook via plugin, webedit geinstalleerd (html tags). (dit is een machine die je vindt bij plugins, die je dan kan aankruisen). Dit werkte perfect... totdat ik de foutboodschap kreeg, die nog altijd zo maar herhaaldelijk op het scherm komt...
Zou ik met De-installatie forceren... in revo-uninstaller... kans maken???
 
Zou ik met De-installatie forceren... in revo-uninstaller... kans maken???

Natuurlijk, gewoon proberen.

Het probleem met Notepad++ is dat als dit programma niet geheel is verwijderd, je deze ook niet opnieuw kan installeren.

Als niets helpt, is een handmatige verwijdering nog mogelijk. Delete dan dus de map Notepad++ uit de map Program Files en schoon het register eens op met bijvoorbeeld CCleaner.
Als een nieuwe install daarna nog niet mogelijk is, loop je het hele register eens door met het zoekwoord Notepad++ en verwijder alle sleutels waar deze naam in voor komt.

In principe zou het nu weer te installeren moeten zijn.
 
Heb alles verwijderd (notapad++) via de genoemde programma's, uit program files (bij mij program files "x86") + uit AppData, roaming. het lijkt erop dat de foutboodschap van het scherm wegblijft . Ook CCcleaner ingezet. Bedankt voor de tips. Voorlopig wacht ik toch maar om notepad terug te installeren (Zou ik een ander pakket moeten nemen dan de voorgestelde "installer"-versie daar? Maar zeker, hard bedankt voor uw snelle reactie hoor!!!
 
Ik ga dit vanavond eens uitproberen of dit programma onder een 64 bits besturing wil installeren en werken.
In de documentatie kan ik vooralsnog hierover niets vinden.

Niet alle programma's werken goed onder een 64 bits besturing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan