programma voor geautomatiseerde setup

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste leden,

weet er iemand van jullie of er een freeware programma bestaat voor een geautomatiseerde setup te maken (niet voor besturingssystemen)
maar onderandere voor MS office,enzo...
geautomatiseerde setup even nader uitleggen: (vooraf instellen van: de instellingen,serialcode,enzo...) en dit alles weer op te slaan tot een setup

Dank bij voorbaat.

Met Vriendelijke Groeten,
pol04
 
Ja dit bestaat maar ben de naam kwijt er van je vind het op het forum.
 
Bedankt voor U reactie, ik heb een grootdeel van het forum afgezocht maar geen resultaat gevonden, geeft U geen idee waneer het werdt besproken op dit forum,of heeft U messchien wat meer informatie over dat programma ?

Dank bij voorbaat,

Met Vriendelijke Groeten,
pol04
 
Hoi Pol04,

Indien je iets zoekt voor Windows dan moet je uw licht eens opsteken bij "Unattended Windows". Ik geloof maar ben niet zeker dat je dan Windows en Office tegelijkertijd kunt installeren.

Voor andere programma's zul je uw toevlucht moeten nemen tot programeren, de meest aangewezen taal hiervoor is AutoIT zie AutoIt v3 - Automate and Script Windows Tasks - For Free!

De eerste versies van HitmanPro waren hiermee gemaakt. Ik zelf ben er eens mee bezig geweest en een cd gemaakt waar ik met 1 muisklik 5 programma's achtereen installeerde. Dit werkte heel gemakkelijk.
Het grote nadeel hiervan is dat de programma's die je wil installeren regelmatig wijzigen met als gevolg dat je uw eigen installatieprogramma ook moet wijzigen.
Dit alles was nog voor Windows98, de source ben ik spijtig genoeg kwijt geraakt.
De support voor AutoIT is tamelijk uitgebreid en ze hebben ook een forum waar je terecht kunt met vragen.

Succes,
Joke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan