Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste forum lezers ik heb hier een probleem met mijne pc .Om de minuut gaat mijn prossesor van mijne pc voor 98% in werking ook al is er geen programma in gebruik heb de netwerk kabel al uitgetrokken met als gedacht er is iemand mt mijne pc aan het werken maar veranderd niets aan de zaak .Heeft iemand al eens dit voor gehad.Windows taakbeheer zegt geen taken uit te voeren maar zie wel beweging in mijn niet aktieve programma's.Dank bij voorbaat voor antwoord
GRZ Stefanie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel als je taakbeheer open doet heb je prestaties die curve slaat volledig op maximum uit bijna om de minuut 1 maal met als verandering in in de niet actieve processen veel beweging
 
U bedoelt dus dat bij de "niet-actieve systeemprocessen" de CPU op 98% staat en dat deze om de minuut een ander percentage aangeeft?
 
het percentage is hetzelfde maar is wel de oorzaak dat mijn pc om de minuut traag word en zelfs niet reageert mijn anti virus is een pc tools en weet ik zeker niet de oorzaak van mijn ellende
 
Eens scannen in veilige modes, tijdens opstarten F8 indrukken en veilige modes kiezen. Het kan zijn dat uw computer verkouden is met een virusje.
 
Dank je voor de info zal dit eens morgen proberen,zou wel iets in zitten want mijn anti virus heeft een trojan gevonden misschien is het wel een overblijfszl van deze virus
 
Neen de scan heeft niets gevonden en het probleem blijft nog bestaan denk dat ik hem ga formateren en opnieuw beginnen
 
Stefanie
Start eens je taakbeheer
Klik daar op processen
In de derde kolom CPU kun je het CPU verbruik controleren, vind je daar niets abnormaals terug , controleer dan eens in de kolom geheugengebruik, of daar soms niets abnormaals terug te vinden is dat enorm veel geheugen in gebruik neemt. Een zeer hoog CPU gebruik duid meestal op aanwezigheid van spyware op de computer. Mij lijkt het beste om ook eens een HiJackThis logje te plaatsen.
Ik hoop dat je nog niet geformateerd heb.
Windows taakbeheer zegt geen taken uit te voeren maar zie wel beweging in mijn niet aktieve programma's.
Bij welk niet aktief programma zie je beweging, en hoeveel geheugen neemt dit in beslag, wil je hiervan ook eens de cijfers plaatsen.

Dank je voor de info zal dit eens morgen proberen,zou wel iets in zitten want mijn anti virus heeft een trojan gevonden misschien is het wel een overblijfszl van deze virus
En wat heeft je antivirus hiermee gedaan? verwijdert of wat?
Het wil niet zeggen omdat de trojan verwijdert werd, daarom ook de oorzaak verwijdert werd. Formateren is dus ook niet echt een oplossing.
 
Laatst bewerkt:
los van mogelijke spyware of andere kan het zijn dat je processor veel taken uitvoert die eigenlijk niet nodig zijn. bekijk dus zeker eens je processenlijst. er bestaan goede freeware programma's zoals proces explorer die je daarbij kunnen helpen. op het net vind je ook sites die je meer uitleg kunnen geven over alle bestaande processen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan