RAR bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij het downloaden van diverse speelfilms bestaan deze vaak uit Par2 en RAR bestanden. Hoe kan ik deze samenvoegen zodat er een complete film ontstaat.
 
Als de rar bestanden onbeschadigd zijn klik je op het eerste rar bestand met rechtermuisklik en dan kies je voor "Hier uitpakken" en dan komt de film in dezelfde map te staan. Uiteraard moet je dan wel WinRar geinstalleerd hebben.
Je kunt ook 7-zip installeren en dan kies je met rechtermuisklik voor Z-Zip en dan "Hier uitpakken".

Als de rar bestanden beschadigd zijn zal je deze moeten repareren met de Par2 bestanden. Dit kan met het programma Quickpar. De rar bestanden zullen dan als er voldoende Par bestanden aanwezig zijn gerepareerd worden. Waarna de rar bestanden uitgepakt kunnen worden naar de film.
Zijn er dan niet voldoende Par bestanden aanwezig gaat het niet lukken om de film uit te pakken.


7-zip vind je hier https://www.7-zip.org/
Quickpar vind je hier http://www.quickpar.org.uk/
 
J.W.;n236541 zei:
Het is wel de hoogste tijd dat u deze app (Quickpar) in de prullenbak kiept en deze vervangt door Multipar (is vele malen sneller).

Ach, Windows 10 schijnt ook beter te zijn, maar ik draai nog op Windows 7
Quickpar doet het nog steeds goed en ‘t is geen programma wat dagelijks nodig is. Als het zo is dan duurt het maar iets langer. Als het een keer moet draaien ga ik daar toch niet op wachten en ga wat andrs doen op de pc en kijk tientallen minuten later om te kijken of het klaar is.
Wat ik dan niet handig aan Multipar vind is dat dit programma gebruik maar van alle cores van de processor waardoor andere programma's tijdens het draaien van Multipar super traag worden. Hierdoor wordt multitasken wat moeilijker te hanteren.
Het repareren van ingepakte bestanden slokt nogal wat systeembronnen. Ook met Quickpar trouwens maar dan heb ik nog een paar cores over om soepel te blijven werken.

Maar toch bedankt voor de tip.
 
Laatst bewerkt:
Skippy;n236547 zei:
Wat ik dan niet handig aan Multipar vind is dat dit programma gebruik maar van alle cores van de processor waardoor andere programma's tijdens het draaien van Multipar super traag worden. Hierdoor wordt multitasken wat moeilijker te hanteren.
Het repareren van ingepakte bestanden slokt nogal wat systeembronnen. Ook met Quickpar trouwens maar dan heb ik nog een paar cores over om soepel te blijven werken.

Dat had ik nu net ook met Quickpar, vooral bij reparaties (processor Intel Core I7).

Met Multipar is dit euvel verkort met zeker 80%.
 
Hier met een i7 2600K met Quickpar minder problemen en kan gewoon op normale snelheid blijven doorwerken.
Maar zal Multipar weer eens proberen, misschien is er momenteel een nieuwere versie die wel toestaat om normaal door te blijven werken.
Is ook wel weer heel lang geleden dat ik dit Multipar voor het laatst geprobeerd heb en was meteen weer terug gegaan naar Quickpar.
 
J.W.;n236695 zei:
Problemen hebt u er niet mee, maar de snelheid is vele malen lager dan bij Multipar.
Nou, het kan aan mij liggen maar Multipar is inderdaad sneller dan Quickpar. Maar met Quickpar gaat multitasken beter dan met Multipar. Ik gebruik dit niet op mijnhoofd PC met snelste configuratie, maar op de PC met een 2600K Sandy Bridge voor de downloads en wat backup taken.

Voor de één zal het ene programma dus handiger zijn en voor de ander het andere programma. Ze doen verder hetzelfde en je gebruikt het zelden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan