Windows 10 rare reactes

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik krijg daar rare reacties over mijn vraag over die Glary Utilities ....
vooreerst zeggen dat het de gratis versie en ik dus niet betaal voor wind...
en at het indertijd werd aangegeven op dit forum als goed ....raar
kan geen reactie geven op de antwoorden zelf
 
Beste @georguy1 Je zult wel begrijpen dat dit eigen is aan een publiek forum. Zoveel reacties, zoveel meningen.
Wij coordineren ook niet wat bezoekers hier als mening geven ... zou oneindige discussies geven.
Wat de ene goed vindt, vindt de andere onzin ... Maar ik ga er vanuit dat elke poster dit doet met de beste bedoelingen en vanuit zijn eigen ervaringen, meningen en inzichten.

Dat was ook de teneur van mijn tussenkomst (en afsluiting van het topic). Uiteindelijk is de klant koning. Je evalueert dus zelf wat je leest.
 
DIe tools zoals Glary, CCleaner en alle andere heb je idd niet nodig om je PC te onderhouden, Windows heeft alle tools al onboard.
Nodig zijn ze niet, eerder riskant als je ze zomaar klakkeloos installeert en gebruikt, vaak echt de oorzaak van problemen.
Echter, verrstandig gebruikt kunnen ze vlgs mij toch wel een hulp zijn bij het onderhouden van je besturingssysteem.

Het probleem met die cleaners is echter ze in automatische mode vaak te ver gaan in het opruimen wat de meeste "standaard" gebruikers doen en zo vaak meer problemen veroorzaken dan oplossen.

Toch moet ik bekennen ik sommige ook zelf gebruik, maar dan enkel in portable mode (dus niet geïnstalleerd), geblokkeerd door firewall en volledig manueel.
Met manueel bedoel ik enkel veilige taken kiezen die je dan soms makkelijk met 1 klik kan uitvoeren.
Of om bv zoeken en verwijderen in het registry te vergemakklijken, als je weet wat je zoekt en het ook echt veilig is te verwijderen.

Als ik een systeem met deze tools grondig ga opruimen maak ik ook ALTIJD!!! eerst een image voor ik eraan begin.

Als je bv in regedit zoekt moet je telkens manueel naar het volgende resultaat gaan.
Hiervoor gebruik ik dan soms een oude versie van, jv 16 Power Tools die ook auto cleaning doet maar ik dus zeker nooit zal gebruiken. (De nieuwe versies laat ik links liggen.)
Het is wel heel handig om in het registry te zoeken en een lijst te krijgen met de gevonden gegevens die je dan al dan niet kan slecteren voor verwijderen en ook kan backuppen.
(Nogmaals enkel gebruiken als je zelf weet welke gegevens je wil en ook veilig kan verwijderen en altijd een backup maken...)

CCleaner kan dan weer handig zijn voor een "Custom Clean", je kiest wat je wil uitvoeren, hoef je ze niet allemaal 1 voor 1 manueel op te starten.

Raad ik deze tools aan? Geïnstalleerd en In automatische mode? NOOIT!!!
Maar wetend wat je doet, wat mag, kan en veilig is kunnen ze vlgs mij een handige hulp zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan