Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, ik zoek de driver van deze geluidskaart: Realtek ALC861, maar kan hem nergens vinden ook niet op hun site? is er hier iemand die weet waar ik hem ergens kan vinden. ik heb de link gevolgd van de cd van Ivan maar daar krijg ik een error ofwel bestaat deze link niet meer;!
 
@ ivan: geeft aan dat het alleen is tot en met Windows Vista :-( , het maakt me eigenlijk niet uit wat er van komt, ik wil gewoon wat geluid uit mijn pc komt, maar hij geeft gewoon aan dat er geen apparaat geinstalleerd is........
 
En als je vraagt via eigenschappen in tab stuurprogramma (in je apparaatbeheer he) om bij te werken.
Op de vraag waar te zoeken geef je computer en selecteer de driver die je hebt voor XP
Wat zegt ie dan?
 
dat er geen betere of nieuwere stuurprogramma's gevonden zijn. Trouwens in apparaatbeheer staan onder "besturing voor geluid, video en spelletjes" enkel: Logitec Mic (Pro5000) en High Defenition Audio-apparaat, dus niet Realtek ALC861. Moet die met zijn echte naam er in staan en zo ja hoe doe je dat?
 
dat er geen betere of nieuwere stuurprogramma's gevonden zijn. Trouwens in apparaatbeheer staan onder "besturing voor geluid, video en spelletjes" enkel: Logitec Mic (Pro5000) en High Defenition Audio-apparaat, dus niet Realtek ALC861. Moet die met zijn echte naam er in staan en zo ja hoe doe je dat?

Als windows de kaart niet ziet ga je met drivers niets kunnen doen.
Werkt de kaart nog wel?
Stop ze eens in een ander slot.

Heb je misschien in apparaatbeheer onder " overige " een onbekend apparaat staan, deze kan de audiokaart zijn.
Dan moet het volstaan de driver van de kaart te installeren.
 
ik heb uiteindelijk hier een driver gevonden ( wel voor Vista maar hij werkt) en nu staat er "Realtek High Definition" in apparaatbeheer en het klinkt als muziek in mijn oren...... :)
Bedankt jullie voor de hulp, het is alweer een opgelost probleempje!!!
 
Laatst bewerkt:
Meeste Vista drivers zijn bruikbaar voor Win7! Het is maar een weetje!
 
Waarom heet het windows 7 vraag ik me af.
Vista is windows 6.0
Seven is windows 6.1
De opvolger zou windows 7 moeten heten, dit is meer een second edition, net als vroeger met win98 en win 98 SE
Deze seven is gewoon vista met wat correctie's.
Ik houd wel mijn hart vast als de opvolger op de markt komt.
Hoeveel kinderziektes gaan er in zitten?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan