Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,
Ik heb, geef het eerlijk toe, nog geen gebruik gemaakt van jullie diensten.
Maar ik heb een vervelend probleem.
Op een gegeven moment wou ik iets downloaden en de virusscanner zei er is een probleem.
Ik heb dit genegeerd en het toch gedaan. Sindsdien is het begonnen. Is tenminste mijn groot vermoeden. Eerst begon het, ik heb chrome, met reclame onder het zoekkader ervan, dan kreeg ik op het zijstukje van outlook van die zombieachtige wezens, nu krijg ik als ik een vertrouwde website opzoek(nooit geen problemen gehad) in een stuk tekst een zogezegde link weeral een stuk reclame, andere websites reclame: over wil je naar amerika gaan als student ja of nee.
Ik heb geprobeerd met ccleaner, tunuputilities, de computer gescand niets helpt.
Zou het helpen om chrome eraf te halen en nadien er terug op te zetten?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee, aub.
vriendelijke groeten,
 
het ziet er naar uit dat je last hebt van adware.
adware zorgt ervoor dat je telkens van die lastige reclame op je scherm krijgt (buiten de advertenties van websites).
een normale anti virus detecteert deze niet. de anti virus detecteert wel de trojans(Trojaans paard) die de adware binnen halen / bevatten. doordat je die waarschuwing hebt genegeerd kon het in werking treden.

Zoals Tuts hierboven al zei kan je het beste Malwarebytes downloaden en gebruiken want die detecteert en verwijderd de adware.

Programma's zoals CCleaner en tune-up utilities detecteren/verwijderen geen ongewenste programma's/bestanden, ze maken wel de rotzooi schoon die bepaalde programma's maken.

ik raad je aan om je anti-virus en malwarebytes naast elkaar te laten draaien op je computer zodat buiten virussen je ook ad/mal/scare/gray"ware" en rootkits kunt detecteren en verwijderen. ze werken elkaar toch niet tegen.
 
MBAM is hier inderdaad de beste optie om eens mee te scannen. Gebruik dan de Chamelion functie, dat is de meest krachtigste methode. Te vinden onder Tools via start en Malwarebytes
 
het is wijs om de chameleon functie bij de hand te houden omdat deze ervoor zorgt dat je malwarebytes altijd kunt gebruiken, ook al blokkeert een virus malwarebytes.
 
ik raad je aan om je anti-virus en malwarebytes naast elkaar te laten draaien op je computer zodat buiten virussen je ook ad/mal/scare/gray"ware" en rootkits kunt detecteren en verwijderen. ze werken elkaar toch niet tegen.

een goede raad ..
doch de malwarebytes 1.70.0.1100 heeft momenteel géén scanfunctie meer om op Rootkit's te scannen ...
daarvoor dien je eerst deze optie te downloaden ...Download MBAM ANTI ROOTKIT SCANNER
 
het is wijs om de chameleon functie bij de hand te houden omdat deze ervoor zorgt dat je malwarebytes altijd kunt gebruiken, ook al blokkeert een virus malwarebytes.

En hoe kan je die chameleon functie bij de hand houden?
 
@ Swake je kunt deze bij de hand houden door dit zip bestand op je computer te bewaren ..
nadat deze uitgepakt is ...is dit een zelf installer ..deze maakt géén snelkoppeling aan ..deze dien je van uit de C: ( je selecteerd dus best de map Malwarebytes op je C om deze daar naar toe te schrijven )
zelf aan te maken op je buro blad ..

Download de chameleon optie

die gene die de pro versie gebruiken kunnen de chameleon funtie oproepen via de map Malwarebytes bij start > tools >Malewarebytes Anti-Malware Chameleon
 
die gene die de pro versie gebruiken kunnen de chameleon funtie oproepen via de map Malwarebytes bij start > tools >Malewarebytes Anti-Malware Chameleon

De chameleon functie is in de free versie ook beschikbaar.
Malwarebytes : Malwarebytes Anti-Malware removes malware including viruses, spyware, worms and trojans, plus it protects your computer
N.B: Wanneer door toedoen van een virus of andere malware verhindert word dat men Mbam Malwarebytes niet kan installeren kan men Chameleon downloaden en uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan