recoveryherstelschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zorro

Gast
weet iemand waar ik terecht kan om me een recoveryherstelschijf aan te schaffen.asus fabricant levert die niet meer en bij aankoop heb ik er geen bij geleverd gekregen pc is nog geen maand oud. het gaat namelijk over een asus K73SD laptop
de verkoper houd me aan het lijntje ging een aanmaken maar laat niets van zich horen?
groetjes zorro
 
hoe tewerk gaan om een Asus notebook te herstellen , vermits de Recovery Partitie nog aanwezig is ...!

De herstelpartitie herstelt snel uw notebook pc-software naar de oorspronkelijke werkende staat.
Voordat u de herstelpartitie op vraagt en ga gebruiken ...
Kopieert u uw gegevensbestanden (zoals Outlook PST bestanden) naar USB-opslagapparaten of naar een netwerkstation of een externe opslag medium en noteert u eventuele aangepaste configuratie-instellingen (zoals netwerkinstellingen).

BELANGRIJK!
Verwijder de partitie met de naam RECOVERY niet van je harde schijf .
De Recovery partitie werdt aangemaakt in de fabriek en kan niet worden hersteld ..
Neem uw notebook naar een erkend ASUS Service Center ...als u problemen onder vind met het herstel proces.

1. Druk op F9 tijdens het opstarten.
2. Druk op Enter om Windows Setup EMS Enabled te selecteren.
3. Selecteer de taal die u wilt gebruiken en klik op Volgende.
4. Lees de ASUS Preload Wizard berichten en klik op Volgende.
5. Selecteer een partitie-optie en klik op Volgende.

Partitie opties: KIES hier de juiste OPTIE :

*...Recover Windows de eerste partitie alleen.
Deze optie verwijdert alleen de eerste partitie en kunt u andere partities behouden, een nieuwe systeempartitie word aangemaakt als station " C " .

*...Recover Windows op hele HD.
Deze optie verwijdert alle partities van de harde schijf en maakt een nieuwe systeempartitie als station "C".

*....Recover Windows om volledige HD met twee partities.
Deze optie verwijdert alle partities van de harde schijf en maakt twee nieuwe partities "C" (25%) en "D" (75%).

6. Volg de aanwijzingen op het scherm om het herstelproces te voltooien.


De herstel dvd maken

1..dubbelklik op het pictogram AI Recovery Burner op het bureaublad van windows ( of open deze in de lijst bij start/ program files)
2..plaats een lege beschrijfbare dvd in het optisch stastion en klik op start
Bekijk bijlage 8676
3..volg de instructies op het scherm om het maken van de herstelschijf te voltooien

opmerking : zorg dat je voldoende lege beschrijfbare dvd in je buurt heb om deze herstel dvd aan te maken ..

belangrijk : verwijder elk externe schijfstastion voordat u het systeemherstel op uw notebook uitvoert.
volgens microsoft kunt u belangrijke gegevens verliezen wanneer u windows op het verkeerde schijfstastion installeert of een verkeerde schijf partitie fomateert

gebruik van de Recovery DVD
1..leg de recovery dvd in het optische stastion .
de notebook moet ingeschakelt zijn ..
2..herstart de notebook en druk bij het opstarten op " Esc "
selecteer het optische stastion ( dit is dus je cd/dvd drive ) met de pijltjes en druk op " enter " om op te starten vanaf de Recovery dvd
3..selecteer OK om het herstel van de image te starten
4..selecteer OK om het systeemherstel te bevestigen
 
Laatst bewerkt:
tja daar had ik niet aangedacht omdat te doen in het begin als ik hem had.een recovery aanmaken ook de verkoper heeft me dat niet meegedeeld. omdat er zoveel brol opstond en ik niet goed wist wat niet of wel weg mag heb ik hem herinstalleerd met dezelfde win7
en heb alle drivers gevonden op hun site van asus en geinstalleerd alles werkt nu wel perfect geen problemen alleen de ingebouwde webcam doet het niet ook niet met de drivers te installeren.ook de partitie waar recovery opstond heb ik geformateerd later dacht ik eraan maar te laat
ben altijd wat te rap heb de verkoper juist gebeld en heeft me gezegd dat ik tegen woensdag eentje zou hebben heeft juist eentje verkocht dezelfde als de mijne en ging daar cd,s van maken en me die geven maar om eerlijk te zijn ik geloof het niet beloof me dat al een anderhalve week geleden vandaar op zoek
 
dan moet je maar bij de verkoper blijven aandringen op deze herstelschijf ,immers als hij dat voor een andere klant heeft gedaan dan ben ik van mening dat hij dit ook voor u moet doen ....om solidair te blijven !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan