Windows 10 Recuva

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik gebruik al jaren de free versie van CCleaner voor thuisgebruik tot voldoening
nu stelde men een met een actie voor om Defraggler en Recuva en Speccy te downloaden ( een 16 € voor een jaar 1/2 )
er bestaat een gratis versie van die eerste 2 allezins
Defraggler al eens gedaan -goed
maar is die Recuva interessant en/of te vertrouwen ?
wat is jullie mening ,
 
Recuva is een nuttig programma wanneer je per ongeluk een of meer bestanden hebt verwijderd. Wanneer je direct daarna met Recuva gaat zoeken naar die verwijderde bestanden, dan heb je goede kans dat je die weer terugvindt. Recuva moet eigenlijk al op de pc staan, want als je dat programma pas gaat installeren, nadat je bestanden per abuis in de prullenbak hebt gegooid én de prullenbak hebt geleegd, dan heb je kans dat die bestanden overschreven worden, wanneer je Recuva gaat installeren.

Van Recuva bestaat een gratis versie en een betaalde versie. Aan de gratis versie heb je doorgaans genoeg. Op deze pagina zie je wat de verschillen zijn tussen de gratis en de betaalde versie: https://www.ccleaner.com/recuva. Scroll op die pagina verder naar beneden voor de verschillen.

Het komt er voor de betaalde versies van Defraggler, CCleaner en Recuva vooral op neer dat je automatisch nieuwe versies krijgt, wanneer die er zijn. Bij de gratis versie moet je die nieuwe versies zelf downloaden.
Mijn conclusie: voor de doorsnee gebruiker zijn de gratis versies voldoende.

Heeft het gebruik van Defraggler zin? Windows heeft een eigen defragmenteertool aan boord. Jouw computer wordt al automatisch 1 keer per week gedefragmenteerd op momenten dat de pc aan staat, maar jij zelf even niets doet met de pc. Dat is standaard zo ingesteld en daar hoef je zelf niets aan te doen.

Wanneer Windows 10 bij jou op een SSD staat, dan mag je niet gaan defragmenteren. Het automatische defragmenteerprogramma van Windows 10 zal een SSD nooit gaan defragmenteren.

Conclusie: Je kunt het geld voor de Pro versie in je zak houden.
 
Laatst bewerkt:
nee jij heb niets doms gezegd .. toen ik naar de site van recuva ging kwam er een aanbieding ..van 4 progjes voor 29,95€ ..
Ashampoo_Snap_donderdag 12 september 2019_15h18m43s_001_.png


*jij kreeg een aanbieding van 3 progjes voor 16€ met een tijds beperking van een ½ jaar terwijl ik deze dus niet te zien kreeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan