register herstellen op externe HD via dockingsttaion

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quiddammer

PCT Lid
Mijn pc op het werk gaf een blauw scherm. Resultaat ... lange wachttijd op format van harde schijf en verlies van gegevens. Heb dus de HD mee naar huis genomen en ik vroeg me af of er software bestaat om het register van de HD via een dockingstation te repareren. iemand een idee? Bedankt voor uw reactie.

DDragon80

Beheerder
Forumleiding
Admin
Aangezien de harde schijf reeds geformateerd werd, ga je nietveel meer kunnen herstellen.
Registerfouten hebben vrijwel nooit een BSOD tot gevolg. Wil je het register van Windows XP herstellen, kan je hooguit een backup terugplaatsen. https://support.microsoft.com/en-us/kb/307545

Indien een OS (zoals Windows) zware fouten heeft, ben je vrijwel altijd beter af met een herinstallatie.

Quiddammer

PCT Lid
Heb me misschien verkeerd uitgedrukt maar de HD is nog niet geformatteerd. Juist daarom heb ik ze mee naar huis genomen want als ik moet wachten tot alles geformatteerd en opnieuw geïnstaleerd is ...

DDragon80

Beheerder
Forumleiding
Admin
Dat opnieuw installeren gaat alleszins sneller dan zulke problemen proberen op te lossen (als dat al mogelijk is).
Gegevens kan je er wel afhalen via een docking station.

Is er op je werk geen IT dienst voor zulke herstellingen? Ik neem aan dat zoiets niet de taak van een werknemer mag zijn.

Quiddammer

PCT Lid
Op mijn werk is competentie ook niet in de zogezegde IT-dienst belangrijk. Laten we het daar maar op houden.-)5 Bedankt voor je reactie DDragon80

D

Deus

Gast
Of proberen opstarten in veilige modus en dan ergens "laast gekende juiste configuratie" (ofzoiets, al even geleden) kiezen.
Dat kan al eens helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan