restanten windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen ik zit met een vraag.

Ik heb sinds kort op mijn laptop windows 7.
Nu heb ik ook nog een 3 TB externe schijf aangesloten op mijn lap[top aangesloten waar windows vista op stond die ik dacht van die externe schijf verwijderd te hebben.
Ik heb mijn windows 7 laten zoeken naar restanten van windows op mijn externe schijf. Terwijl ik er vanuit ging dat windows vista van de externe schrijf verdwenen was, zie ik in de zoekresultaten nog tal van windows vista restanten staan.
Die zie ik niet op de harde schijf. Dus ik denkl dat er toch nog wat op die externe schijf zit van Vista.

Vraag 1: Kun je zoekresultaten die windows 7 opleverde en laat zien in zijn zoekresultatenoverzicht verwijderen
en
Vraag 2: Hoe verwijder ik de niet zichtbare restanten van windos vista van mijn externe schijf

Hoop dat jullie me verder kunne n helpen, alvast bedankt.

met vriendelijke groet

Crimpak
 
Hallo Monne en Pluis,
bedoelen jullie mijn externe schijf formateren?


groetjes
Crimpak
 
formateren externe schijf

formateren externe schijf

Bedankt voor de tip

groetjes
Crimpak
 
heb je win 7 ondanks je schijfgeformateerd te hebben over vista heen gezet? dan kan het zijn dat er op je harde schijf nog steeds vista opstaat
genoemd windows old.deze dien je dan ook te verwijderen ga naar start , deze computer klik op je c-schijf rechtermuisknop en klik op eigenschappen dan op opruiming klik dan op alleen mijn bestanden dan zal hij zoeken wat er weg maken na een minuut zie je een venster wat je kan aanvinken daar zal installatiebestanden bijstaan (windows old) vink deze aan en laat het verwijderen. dan zou alles moeten weg zijn van je vorige besturingsysteem
veel succes
 
snel formatteren zou ik zeker niet aangevinkt laten dat het zal wel iets langer duren maar dan is ze weer
zoals jij ze kocht in de winkel.
 
Hoi Dendanny bedankt voor je tip
groet
crimpak
 
Hoi DDragon80
ik zou het niet weten daarom doe ik een beroep op jullie want zo technisch ben ik niet

groetjes
Crimpak
 
Snel format is ook gewoon goed hoor.
Snel format voert geen scan op de HD, daarom duurt een normale format veel langer.
 
bij een snelformat blijven er nog hier en daar deeltje's achter,en bij een gewone format is alles der af
en is ze al dat jij ze in de winkel heb gekocht (y)
 
bij een snelformat blijven er nog hier en daar deeltje's achter,en bij een gewone format is alles der af
en is ze al dat jij ze in de winkel heb gekocht (y)

Bij een format en quickformat bewerkt deze het Filesysteem zodat alle plaats op die harde schijf beschikbaar wordt voor het OS. Alle data blijft hier op aanwezig maar is "onzichtbaar" voor het OS. En zoals Pluis vermeld wordt er bij een gewone format ook een secotorscan gedaan. Daarom kan men de gegevens van een geformatteerde NTFS schijf vrij snel recoveren dmv het FS journal.
Indien je een factory default harddisk wilt, moet je een low level format doen. Bij deze wordt pas echt alles verwijderd.
 
Hallo en bedankt voor jullie tips a;llemaal waar ik mee aan de slag ga. Het betreft overigens niet de schijf in mijn nieuwe lapotop waarop windows 7 is meegeleverd maar een harde WD externe schijf.

groetjes
Crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan