Resultaten formulier in database

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor een vereniging heb ik een website gemaakt met een inschrijvingsformulier.
Nu krijg ik een mail als iemand zich heeft ingeschreven. Wat lukt bij weinig inschrijvingen maar naarmate de loopwedstrijd nadert ( waarvoor ik de website maak Bruggenloop - Overleie) wordt het een knoeiboel. Al die resulaten moeten we dan nog overzetten naar een excell bestand. Kan dit niet automatisch. Dat bij een inschrijving, automatisch de resulataten van de inschrijving geregistreerd worden in een databas. Die je dan kan downloaden.
 
Kan je iets duidelijker zijn over het geheel, want ik begrijp zeer weinig van wat je nu juist allemaal wilt verwezenlijken.
Vertel ons in duidelijke taal wat je allemaal opgezet hebt en met welke technologie (vb. PHP website voor inscrhijvingen, MySQL Database op hosting server,...)
Leg ook even duidelijker uit het verband tussen Excel en je database en je automatische resultaten (wat je hier ook mee bedoeld?)

Alvast bedankt.
 
Hallo,

Nu werken we via een invulformulier via PHP. Iedere maal er zich iemand inschrijft krijg ik een mail met de invulgevens. Nu begrijp je dat dit veel werk is als je binnen de twee weken 500 mails ontvangt. Die gegevens worden dan overgetyped in een excelbestand waarmee we de deelnemerslijst opmaken.
Kan het niet dat indien iemand zich inschrijft via een invulformulier de gegevens zich automatisch bijvoegen aan een databank. Waarna ik eenmaal die databank kan exporteren in bv een excell bestand.
 
OK, hiermee kunnen we al vertrekken.
Ikzelf ben geen webdesigner, voor de technische details is het best dat butterflyice hierop verder ingaat.
Ik weet niet waar je die website host? Maar het is in dit geval zoals je zelf al meegeeft handig moest deze hosting de mogelijkheid bieden om een SQL database te voorzien. In de meeste gevallen zal dit MySQL zijn, zeker met PHP. SQL Server wordt meer gebruikt in combinatie met ASP.NET (Microsoft).
Heb je ervaring of kennis ivm databases en de SQL taal?
Je kunt met PHP een verbinding opzetten naar die database en die gegevens wegschrijven daarin. Op die manier kan je die gegevens later nog exporteren naargelang je zelf wilt en kunt (met de nodige apps).
 
Ja dit is mogelijk je kan er zelf een knop op zetten met download als csv.
Of eeen overzicht maken die je op het web kan zien is net wat je wil.
Je heb hier voor een database nodig een een tabel met diverse row's die je van te voren aanmaakt.
Hier kan je dan de data in opslaan en daarna exporteren.

Wil wel een voorbeeld maken voor je als dat gewenst is.
 
beste butterflyice,

Mocht je dit kunnen doen, we zouden je dankbaar zijn.
Het invulformulier zou volgende velden moeten bevatten.
Naam - Voornaam - Adres - Gemeente - Emailadres - Geboortejaar
volgende radio buttons = keuze tussen kidsrun - 5 km en 10 km
volgende keuze tussen = inwoner Overlei ja/nee


Of kan ik zelf het formulier maken en dan hier posten ??
 
Sorry, is voor morgen avond. Ben momenteel bezig me wat in te werken in de wondere wereld van joomla ;)
Maar heb al gekeken. Dat formulier kan ik waarschijnlijk gewoon copieren in html. Maar wat ik met dat andere "exporeten" dan moet aanvangen lijkt me een raadsel. Of ben ik kortzichtig ;)
 
Formulier heb je niets aan als je deze allen kopieerd er zit een script achter wat het in de database op slaat en de export is dat de gegevens die in de database staan eruit komen en daarn ain csv bestand worden gezet hoe je dit gevraagd had.


Kan je het hele pakketje wel leveren en hie je dit werken kan krijgen op de site.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan