Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik ben contactdoos RJ45 aan het zetten met twee contacten, er ligt echter maar een kabel. Kan ik deze door verbinden of moet ik kabels bij leggen.

Serge
 
indien je deze ene kabel gaat door verbinden zodat je ze beiden kunt gaan gebruiken .. dat kan ..
maar ga je ze beiden tegelijk gebruiken dan geeft dit een lagere verbindingssnelheid ...
*wil jij je optimale snelheid behouden dien je of een kabel bij aan te leggen of je gebruik ze nooit gelijktijdig ...
 
Als je een kabel kan bijleggen, doe je dit best.

Als je dit niet kan is er nog een andere optie; beiden aansluiten op 1 kabel (mits splitsing van 2 aderparen), maar dan werk je max op 100mbps per connectiepunt ipv op Gigabit. Maar dan moet je op je patchpanel ook 2 aansluitingen voorzien! Als je dit toepast wil ik de details wel eens opzoeken.

Doorverbinden doe je niet...
 
DDragon80,

Ik heb nog een aansluiting vrij op mijn modem en kan nu nog een kabel bij trekken. Zou wel later nog een aansluiting willen maken voor eventueel op de slaapkamer een TV, deze zou dan wel nooit samen werken met de PC.

Serge
 
Voor een computer (bij een 100MB netwerk) worden alleen de paren 3/6 en 4/5 gebruikt je kunt dus de kabel splitsen. De kleuren zijn:
1 wit/oranje
2 oranje
3 wit/groen
4 blauw
5 wit/blauw
6 groen
7 wit/bruin
8 bruin

Deze zijn in Europa van toepassing volgens TIA 568-B


Hallo,

Ik ben contactdoos RJ45 aan het zetten met twee contacten, er ligt echter maar een kabel. Kan ik deze door verbinden of moet ik kabels bij leggen.

Serge
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan