Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Beste,
Ik heb het vermoeden dat op een Toshiba laptop van een vriend zich een rootkit genesteld heeft.
De pc was uitermate traag, ik doe de nodige vaststellingen en haal er 288 pup's uit en met adw nog een hoop rotzooi.
De pc blijft traag op internet geraken duurt veel te lang en de processor draait constant tussen 45 en 100 %
Voor wat ik er van weet is dat een typisch kenmerk van de aanwezigheid van een rootkit.
Ervaring met deze booraardige tool heb ik niet daarom grrag jullie aanbevelingen.

Groeten,jdr
 
download de AVG Rescue iso en brand deze op een cd

bijkomende filmpje hoe je deze dient te gebruiken ..
[video=youtube;fGX-592qty8]http://www.youtube.com/watch?v=fGX-592qty8[/video]

*de bedoeling is dus op te starten vanaf deze cd ..
-je geeft de toestemming om eerst te scannen naar updates ...zodoende dat deze up2date is ...daarna scan je je systeem buiten Windows om ..
-dit scannen gebeurd dus in een dos scherm en je dient je hier niet ongerust in te maken ...laat alles gebeuren .

**gebruik je liever de Avg Rescue usb stick dien je deze link te nemen naar het ingepakte bestand...
deze dien je dan wel eerst uit te pakken en op een stick te zetten !
 
Beste Qtex,
Had al een test gedaan met een gloednieuwe rootkitscanner van Mbam maar die heeft niets gevonden.(Mbar)
Zal met jouw voorstel ook een test doen.
Ben natuurlijk niet zo zeker meer dat er van een rootkit sprake is, ondertussen heb ik het apparaat aanvaardbaar snel gekregen maar je weet nooit dat het binnen enkele dagen weer kermis is.
Die Mbam scanner kun je direct in het systeem gebruiken.
De verbinding met het internet duurt nog steeds te lang. Er is een nieuwe driver voor de wilan maar als ik die bij Toshiba wil downloaden krijg ik error 404 zodra ik op de driver klik.
Of moet je een account bij Toshiba hebben?
Groetjes en al bedankt.
Jdr
 
normaal gezien moet je geen account hebben ...zet de link hier eens neer van deze driver die jij nodig denkt te hebben ...om te zien of ik ook deze foutmelding krijgt te zien .
indien niet haal ik deze op voor u .
 
de in het rood vermelde serie nummer alsook de in het blauw vermelde model nummer dient ingegeven te worden ...
*deze heb ik dus niet !
**welke Windows draait er op deze laptop !
 
ik krijg ook steeds error 404 te zien bij het aanklikken van de link naar de driver toe dit ligt dus duidelijk bij hen ...wellicht zijn ze onderhoud bezig !
 
er draait w7 op (sp1) en ik denk dat de nummers die ik heb opgegeven correct zijn. Misschien zijn ze er inderdaad wat aan het werken. Zal eens kijken of via realtek wat te vinden is, de wilan is van dat merk.
Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan