Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
De Roparun is een grootse hardloopwedstrijd waarbij geld ingezameld wordt voor het goede doel. Het is de langste non-stop-estafetteloop ter wereld: het parcours van Parijs naar Rotterdam is ongeveer 530 kilometer lang. In het weekend van 30-31 mei en 1 juni 2009 vindt de achttiende editie plaats.
De Roparun is een Nederlandse organisatie, waaraan ook enkele Belgische teams deelnemen. Deze website gaat enkel over de Belgische teams, meer informatie over de Roparun vindt u op www.roparun.nl.
Doel

Deze unieke hardloopwedstrijd heeft een even uniek doel: trachten leven toe te voegen aan de dagen, waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven. De opbrengst van de jaarlijkse Roparun gaat namelijk naar de palliatieve zorg ten behoeve van kankerpatiënten.
De teams uit België schenken hun opbrengst aan Stichting Roparun. Stichting Roparun schenkt de donaties van 2009 van de Belgische teams aan Kom op tegen kanker, waardoor hun geld naar Vlaamse (Belgische) projecten voor palliatieve zorg gaat. In 2008 bracht de Roparun 4.318.782 euro op, waarvan 50.899,80 euro voor België. Alweer een record!

Kloddelopers Zele


Locatie

Zele Belgium


Al voor de vijfde maal lopen De Kloddelopers de Roparun ten voordele van Kom op tegen Kanker. Ieder jaar zorgen zij voor een fantastische nachtelijke doortocht voor de teams in Zele. Vorig jaar was Zele niet alleen het snelste Vlaamse team, de gemeente Zele won ook de verkiezing van beste 'Roparunnerstad'. De gemeente organiseerde een Afrikaans straatfeest, overal stonden kaarsen langs het parcours in Zele en moedigden mensen de lopers en fietsers aan. Meer over de uitreiking van de prijs op de Nederlandse website van de Roparun. De Kloddelopers kregen daarvoor 100.000 euro om te besteden. Een prijs om trots op te zijn!
Een Nederlanderse toeschouwer over zijn doortocht door Zele

'Ik heb als Roparun-supporter de autowasstraat van de Zeelse brandweer (zie foto) uitgeprobeerd voor we richting Antwerpen en Ossendrecht reden. Mijn verassing was echt heel groot om te zien hoe heel Zele mee deed. Was het vorig jaar nog beperkt tot de markt, nu was de hele route door Zele afgeboord met kaarsen gedaan, en er was ook vanalles te doen langs het parcours. Hulde voor de organisatie van Zele!'
Website: http://kloddelopers.aczele.be

161423.jpg


Ik zelf doe ook mee als toeschouwer natuurlijk :p
 
Laatst bewerkt:
Morgen verbroederd nederland en zele (belgie) ik zal morgen wat foto's nemen. In dorp van zele heeft de brandweer helemaal een windmolen nagemaakt ik denk zo een 20 meter hoog, eindelijk is het de moeite om te zien. In de straat waar ik woon is helemaal oranje gekleurd voor onze noorder buren.

Nu belgen zijn zo slecht nog niet hee :p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan