Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Heb hier de siemens SX762 WLAN dsl router siemens van dommel net binnengekregen.
Heb hier nog nooit gebruik gemaakt van een router daarom wat vraagjes.
Is een draadloze router.Nu maak ik gewoon gebruik van kabel en modem(niet draadloos) en zou dit zo willen houden.Bij de set van dommel zat een gele kabel maar is waarschijnlijk dezelfde als de grijze kabel die ik hier liggen heb.
Dus als ik kabel van mijn pc gewoon op router aansluit(LAN1) i.p.v. op modem die ik nu gebruik zou dit moeten lukken
Als ik draadloos zou willen werken is het waarschijnlijk nodig om een draadloze netwerkkaart te installeren.
Als ik gewoon met kabel wil verderwerken is het dan nodig om router te beveiligen aangezien ik geen gebruik maak van draadloze netwerkverbinding ?
Om mijn pc en die van vrouw met elkaar te verbinden maak ik nu gebruik van hub en croslinkkabel.
Kan ik deze verder gebruiken ?
 
je zal die router ook moeten instellen, maar ja, die kabel van je pc gewoon in de lan van de oruter steken
Draadloos werken vraagt idd om een draadloze netwerkkaart of zo'n usb-dongle.
Als je niet draadloos wil werken moet je kijken of het draadloze gedeelte uit staat. Staat dit aan, dan kan iedereen op je router en internet geraken. Deze siemens ken ik niet, maar het draadloze kan standaard aan staan.

Als je met een hub en crosskabel wil werken kan dat, maar ik zou die pc ook op de router aansluiten. Bestanden delen kan evengoed als je een netwerk maakt en je pc moet niet aanstaan als die andere op het internet wil
 
Zoals kokki al zegt kan je de draadloze verbinding uischakelen.
Met best gebruik je de kabels dat bij de modem zitten, dus gele kabel op router op lan 1 steken en verbinden met netwerkkaart op je computer.

Voor de instelling van je router ga je naar http://192.168.2.1 en login met admin

Nog een tip: Wil je uw router instellingen wissen, onderaan je router vind je zo een druk knop deze paar sec in drukken en los laten.
Denk er aan ook je internet instellingen zijn dan weg.
 
Laatst bewerkt:
Zoals kokki al zegt kan je de draadloze verbinding uischakelen.
Met best gebruik je de kabels dat bij de modem zitten, dus gele kabel op router op lan 1 steken en verbinden met netwerkkaart op je computer.

Voor de instelling van je router ga je naar http://192.168.2.1 en login met admin

Nog een tip: Wil je uw router instellingen wissen, onderaan je router vind je zo een druk knop deze paar sec in drukken en los laten.
Denk er aan ook je internet instellingen zijn dan weg.

Die gele kabel is een beetje tekort;!
Wil nu de activatiecd gebruiken om mij te registreren maar krijg telkens foutmelding.
Installatie dommel lukt maar als ik het registratieproces wil starten onderstaande foutmelding.
Druk dan op ok(zie afb.1) en krijg dan andere foutmelding(afb.2)
Wat zou de oorzaak kunnen zijn.Gebruik nog steeds oude modem zoals dommel zegt tot activatie gebeurt is en bevestiging per brief krijg

klik dan ok en krijg volgende
 
Die gele kabel is een beetje tekort;!
Wil nu de activatiecd gebruiken om mij te registreren maar krijg telkens foutmelding.
Installatie dommel lukt maar als ik het registratieproces wil starten onderstaande foutmelding.
Druk dan op ok(zie afb.1) en krijg dan andere foutmelding(afb.2)
Wat zou de oorzaak kunnen zijn.Gebruik nog steeds oude modem zoals dommel zegt tot activatie gebeurt is en bevestiging per brief krijg

klik dan ok en krijg volgende

Voor problemen met dommel verwijs ik je naar Userbase :: Bekijk onderwerp - Dommel HomeConnect - FAQ + Problemen en Oplossingen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan