Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds enkele weken heb een nieuwe router van telenet omdat ik ben overgeschakeld naar Fibernet40. Ik had deze omschakeling gevraagd omdat mijn draadloze verbinding
nog nauwelijks 12 meter afstand kon overbruggen. Mijn ergernis is groot aangezien mijn
verbinding nu nog slechter is. Na een mailtje naar Telenet ben ik nog niet geholpen want
ze bieden als oplossing om mijn laptop dichter bij de router te gebruiken. Is er iemand die een oplossing voor dit probleem kan aanraden aub. Ik erger mij blauw dat ik in mijn verande ong. 11 meter van de router bijna geen verbinding heb.

Bedankt,

Pierre
 
Beste,

Volgens de documentatie bezit de nieuwe telenet router volgende WiFi B/G/N - 2.4Ghz.
Afhankelijk van je computer waarmee je connecteerd zal dit via B/G of N verlopen.
Heb je bijvoorbeeld een al iets oudere portable/PC dan zal die waarschijnlijk B/G bezitten van wireless.
De nieuwe standaard is WiFi N. Deze zou sneller moeten werken en over grotere afstanden kunnen.
Natuurlijk is een upgrade bij een portable niet zo evident daar het met ingebouwde antennes werkt, en WiFi N werkt normaal met 3 antennes tov B/G met 2. Nu ben ik er niet helemaal zeker van of dit ook met 2 ipv 3 antennes kan werken? Indien dit moest gaan is het alsnog mogelijk om je interne netwerk kaart te upgraden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan