routerprobleem uitvallen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Ik heb een Linksys wired router en heb de laatste tijd spontane uitvallen van internet .
Soms gaat het dagen goed, soms meerdere keren per dag.
Op het moment dat internet uitvalt branden alle lampjes op de modem en als ik de draad van de modem rechtstreeks in gelijk welke pc steek is alles terug ok.
Om via de router terug internet te hebben moet ik deze resetten.
Ook als er een onderbreking van het kabelsingnaal is geweest (de laatste tijd zijn ze hier in de straat dikwijls aan het werk) moet ik de router resetten wil ik terug internet hebben.
Kan ik op één of andere manier dit voorkomen of moet ik een nieuwe router kopen?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het toeval is of niet, maar de laatste tijd val ik ook regelmatig uit.
De enige oplossing bij mij is ook te resetten. Voorheen nooit geen last van...
Werkzaamheden bij telenet zijn hier de oorzaak van blijkt nu.
Het ligt dus niet aan je router of instellingen. Sommige dagen gaat het zeer goed,
andere dagen valt de verbinding 3 tot 4 keer weg...
 
Dat er geen internet is als er geen kabelsignaal is dat begrijp ik volkomen,maar als er niets aan de hand is met het signaal dat de router dan uitvalt,of na een onderbreking niet gewoon weer doorgeeft,d?*t verontrust me.
 
Het vreemde is inderdaad dat alle bekabelde pc's geen problemen vertonen bij mij.
Alle draadloze vallen weg bij momenten. De laatste dagen mag ik echter niet klagen.
 
Bij een lyncksysrouter zit toch een servicepaket (Linksys EasyLink Advisor), heb je deze al gebruikt? Met deze soft kan u uw ganse router bekijken en eventueel herstellen. Hier voorlopig geen probleem meer, soms zit de fout ook in vista.
 
Bij een lyncksysrouter zit toch een servicepaket (Linksys EasyLink Advisor), heb je deze al gebruikt? Met deze soft kan u uw ganse router bekijken en eventueel herstellen. Hier voorlopig geen probleem meer, soms zit de fout ook in vista.

Van dat servicepakket heb ik geen weet.Heb het even opgezocht op google en dat zou voor de draadloze routers zijn.Ik heb een kabelrouter!
Dat Vista er voor iets zou tussenzitten btwijfel ik,het probleem doet zich ook voor met XP & Windows 7
 
Is ook voor lan routers, ik gebruik het hier ook voor mijn bekabelde router, geeft een zeer mooi grafich overzicht van uw ganse netwerk en aangesloten toestellen.
Natuurlijk zit er een extratje bij voor draadloze netwerken, extra beveiliging enz..
 
Is ook voor lan routers, ik gebruik het hier ook voor mijn bekabelde router, geeft een zeer mooi grafich overzicht van uw ganse netwerk en aangesloten toestellen.
Natuurlijk zit er een extratje bij voor draadloze netwerken, extra beveiliging enz..

Zat het dan van bij de aanschaf bij de router of heb je dat afzonderlijk gevonden?
Ik heb de site van linsys uitgekamd en al wat ik kon vinden is een trial van network magic,is dat het bedoelde EasyLink Advisor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan