Status
Niet open voor verdere reacties.
Begin deze maand installeerde ik een nieuwe samsung 850 pro ssd in mijn systeem met firmware EXM02B6Q, en daarna een clean installatie windows 10 pro, dat laatste lukte dan toch nog na heel wat problemen.
Dus ik gebeld naar Samsung met mijn probleem en als antwoord kreeg ik " formatteren en alles opnieuw installeren " dat zou het probleem moeten oplossen ??????
Nu is mijn vraag, weet iemand of er een update of een verbeterde versie is van deze firmware EXM02B6Q.
Mijn systeem is;
Asus Z87 Deluxe
I7-4790k
Corsair 2x8gb 2100Mhz
Asus GTX 960
Samsung 850 Pro 512gb
 
Ik denk niet dat dit aan de firmware ligt van de Samsung 850 Pro.

Misschien eerst eens vertellen welke problemen er waren tijdens de install van Window 10 Pro.
 
Dag Lana, Het probleem is het volgende, eerst een w 10 iso bestand gedownload en het vervolgens op een usb gezet.
Alles liep hoed tot aan "bestanden kopiëren 86% in het totaal dus 25%" pas bij de vijfde poging lukte het.
 
Dan zit ik eerder te denken aan een slechte verbinding met de USB aansluiting en usb stick.
De USB connectoren in een pc zijn heuse stofnesten. Vaak wordt ook hierlangs lucht aangezogen door de koelventilatoren en blijft er soms veel stof in deze connector hangen.

Kijk eens of deze stofvrij is of probeer een andere schone usb aansluiting.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK, maar ik dag even dat het een slechte download zou kunnen zijn en daarom heb ik de eerste er af gekiept. En met de tweede download was het bij de tweede poging orde.
Dus die firmware van samsung waarvan ik op verschillende forums gelezen had dat die toch niet zo hoed was is niet de oorzaak??????
 
Een slechte download is een slechte download. Hiermee is meestal geen install mogelijk. Je zegt dat het met de 5e poging wel lukte, dus is het geen slechte download.


Of bedoel je dat het met de eerste 4 downloads niet lukte en met de 5e download wel ?
 
Dat kan kloppen, het is altijd raadzaam om na een clean install van een Windows besturing meteen op zoek te gaan naar de laatste drivers van de hardware.

Een Windows installatie schijf of iso beschikt in veel gevallen niet over de laatste drivers.
 
P1000511.jpgP1000512.jpgP1000515.jpgP1000516.jpgP1000519.jpgP1000517.jpg
Dit is dan de memtest86 uitslag, ben ik aan vervanging toe???
 
Je hebt defect 2de hands geheugen waar je levenslange garantie op wilt? Dat zal helaas niet gaan, en volledig begrijpelijk uit het oogpunt van de fabrikant. Daar kan niemand iets aan veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan