Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
2 weken geleden heb ik een samsung j5(2015) gekocht.zeer tevreden over dit toestel,alleen sinds een paar dagen start mijn wifi automatisch op. telkens zet ik hem af maar na een paar minuten springt deze weer automatisch op.dit verbruikt wel veel van de batterij.weet iemand raad hoe ik dit kan oplossen??
alvast bedankt!!
 
Met mijn oude Samsung was dit niet uit te zetten, maar na lang zoeken had ik daar een app voor gevonden.
Vraag me niet meer wat hiervan de naam was, maar dit werkte wel.
 
Waarom zou jij je WIFI uit willen staan hebben? Dat vreet helemaal niet zo gek veel batterij. Je moet alleen niet zo veel wifi accounts actief hebben staan. Als je die van je thuis adres en misschien van je werk en enkele vrienden hebt vast staan verbruikt dit helemaal niet zo gek veel. Je scherm vreet meer dan je wifi hoor. Mijn wifi staat altijd aan. Ik kan anderhalve dag door met wifi aan. Er staan zo een 20 tal wifi accounts vast in. Dus als dit zo veel moest gaan vreten zou mijn telefoon helemaal geen anderhalve dag mee gaan. Mijn vorige telefoon ging wel meer als 2 volle dagen mee, ook met wifi constant aan. Ik denk dat jij je veelverbruiker elders gaat moeten gaan zoeken. Heb je sinds dat je batterij sneller leeg gaat een app geïnstalleerd?
 
Als je echt wil dat je wifi uitgeschakeld blijft kan je 2 zaken proberen.
1/ Ga naar je instellingen -> wifi instellingen en vink netwerkvermelding uit. let wel niet ieder toestel heeft die mogelijkheid.
2/ Ga naar instellingen -> wifi istellingen en kijk in de lijst met bekende netwerken. kijk of dat netwerk erbij staat. Zo ja, dat netwerk ingedrukt houden en dan op "netwerk vergeten" klikken.
Hopelijk lukt 1 van beiden. Dat laatste voer ik dus vrij frequent uit. Zo hou ik mijn wifi onder controle.
 
Ik kan het me wel voorstellen hoor, ik wilde vroeger ook altijd het liefst het wifi uit hebben omdat ik dat toch niet gebruikte.
Een mobiele telefoon was bijna niet meer te koop, dan maar een smartphone gekocht waarmee ik uiteraard niet op internet wilde.
Bellen deed ik met de smartphone en internet ging via de laptop met 17" scherm. Dan ga ik niet zitten frutten op zo'n klein schermpje van een smartphone. Onderweg had ik eigenlijk nooit internet nodig. Incidenteel was het achteraf misschien wel eens gemakkelijk geweest, maar vroeger toen er nog geen internet bestond leefde ik ook gemakkelijk zonder.

Maar de tijden veranderen en tegenwoordig sleep ik zelden de laptop meer mee.
 
@cve,
bedankt voor je reactie !!! maar als ik op een account druk komt er alleen maar "verbinden met dit netwerk " op. wat doe ik verkeerd.
 
@cve,
bedankt voor je reactie !!! maar als ik op een account druk komt er alleen maar "verbinden met dit netwerk " op. wat doe ik verkeerd.

Heb je dan al iets langer op het netwerk gedrukt? of gewoon kort eens op gedrukt?
Indien kort gedrukt, moet je iets langer drukken. Indien al langer gedrukt heb je dit netwerk niet staan. Dan heb je in je intellingen iets veranderd, maar wat is voor mij moeilijk uit te maken omdat ikzelf geen Samsung smeuk wil hebben, weet ik ook niet hoe ze het met hun touchwich skin hebben allemaal geregeld.
 
Hallo,
Heb eveneens de Samsung j5 maar de 2016 en dit sedert een maand. van batterij valt dat nogal mee. Om de 4à 5 dagen eens volledig opladen. Doe er wel geen gekke dingen mee zoals om de haverklap berichtjes en e-mailtjes versturen. Mijn Wifi start automatisch wanneer ik hem openklap. Bij het beëindigen druk ik op de "alles sluiten" toets onderaan links en dan sluit hij alle geopende dingen uit. Dat moet je zeker doen voor je gaat slapen.
Voor mij is dat ding ook iets nieuw. Voorheen alles via een gewone gsm of de pc. Is je batterij nog sterk genoeg en laad je pas op als hij voldoende leeg is.
 
Hallo,
Heb eveneens de Samsung j5 maar de 2016 en dit sedert een maand. van batterij valt dat nogal mee. Om de 4à 5 dagen eens volledig opladen. Doe er wel geen gekke dingen mee zoals om de haverklap berichtjes en e-mailtjes versturen. Mijn Wifi start automatisch wanneer ik hem openklap. Bij het beëindigen druk ik op de "alles sluiten" toets onderaan links en dan sluit hij alle geopende dingen uit. Dat moet je zeker doen voor je gaat slapen.
Voor mij is dat ding ook iets nieuw. Voorheen alles via een gewone gsm of de pc. Is je batterij nog sterk genoeg en laad je pas op als hij voldoende leeg is.

Amai zolang meegaan op 1 laadbeurt, daar kan ik alleen maar van dromen. Maar ja, dat ding hangt ook aan mijn handen gekleefd. Die wifi zou je ergens moeten kunnen uitschakelen ergens, dat hij niet automatisch terug aanschakelt als hij een wifi netwerk tegenkomt. Maar ikzelf weet ik het niet hoe Samsung dit geregeld heeft.
Dat opladen als hij voldoende leeg is, hoeft eigenlijk niet. Het kan zelfs geen kwaad om hem eens aan de lader te hangen als hij een procent of 70% vol is. Het is niet zoals een oude gsm dat hij altijd zo laag mogelijk moet zijn voor hij aan de lader gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan