Status
Niet open voor verdere reacties.
Samsung Galaxy Note 7

Inleiding:
Samsung brengt na de Note 5 die in de EU niet of nauwelijks te vinden was nu de Samsung Galaxy Note 7 wel wereldwijd uit. Dit grote toestel met stylus is eentje die eigenlijk naast de S7 Edge mag gaan liggen. Zo weinig verschil is er. Maar er zijn weldegelijk verschillen hoor. Het is weldegelijk een nieuw toestel. Het scherm is ook gebogen, maar minder gebogen als van de S7 Edge, maar heeft dan wel weer dezelfde heel goede camera aan boord. De Note 7 komt waarschijnlijk eind deze maand in de winkelrekken te liggen, maar aan welke prijs hij over de toonbank gaat is nog niet gekend.

Scherm:
De Samsung Galaxy Note 7 krijgt een 5,7” scherm en valt daarmee onder de noemer van phablets. Het is bijna natuurlijk een Super AMOLED scherm in een resolutie van 2560x1440 pixels wat een super mooie 518PPI kan opgeven voor zo een groot scherm, maar het is daarom ook een QHD of 4xHD scherm.
Als bescherming krijgt hij het allernieuwste Corning Gorilla Glass 5 dat eveneens op de achterkant prijkt. Het is dus een volledig glazen Smartphone met een metalen zijkant wat hem een heel premium uitstraling heeft.

Camera’s:
Zoals ik al eerder vermelde krijgt de Samsung Galaxy Note 7 dezelfde super goede camera’s mee aan boord als de S7 en dat zijn aan de achterkant een heel mooie 12MP f/1.7 26mm lens camera van uit eigen huis, met het OIS beeldstabilistatie en verder krijgt hij fase detectie, geotagging, gezicht, glimlach herkenning, panorama en automatische HDR.
De frontcamera is eveneens een heel mooie 5MP f/1.7 22mm lens en beschikt eveneens over auto HDR.

Chipset:
De Galaxy Note 7 komt eveneens met een Qualcomm Snapdragon 820 Exynos 8890 processor aan boord, geklokt in dual core 2,15GHz Kryo & Dual core 1,6GHz Kryo
Quad core 2,3GHz+ Quad core 1,6 GHz met een Adreno 530
Mali T880MP12
Daarenboven krijgt hij de steun van 4GB RAM en krijgt hij 64GB intern geheugen mee aan boord. Dat uitbreidbaar is tot 256GB door middel van een micro SD kaartje.
Uit de doos draait hij op Android 6.0 en mag de update naar Android 7 verwachten.

Batterij:
De Samsung Galaxy Note 7 krijgt een 3500mAh sterke Li-Po niet verwijderbare batterij mee aan boord.

Specificaties:

Samsung Galaxy Note 7
 
Deze licht ontvlambare Note 7 krijgt in November of misschien wel nog in October de update naar Android 7 en hopelijk zijn daarmee ook de problemen die ook met de zogezegde goede telefoons meteen ook van de baan.
 
Nope, die komt er inderdaad niet.
Ah ja, Samsung maakt heel veel soorten toestellen en dat is hun sterkte. Er is er nu eentje en dat is nu toevallig een vlaggenschip die grote problemen heeft. Als het bv de J1 was geweest die zulke problemen had gegeven, was er heel wat minder comotie rond geweest. Maar nu is het op elke site waar ik mijn informatie haal een hele reeks van comotie en dan op sommige sites komen er pols, en wat kan je nu best kopen als je je toestel hebt moeten ingeven. man ik word er slecht van. Net of het is enkel maar Samsung dat bestaat.
Ik heb Samsung sinds ik een Sony heb gehad de rug toegekeerd en daar ben ik maar wat blij om. Echt er ging een wereld voor me open toen ik van Samsung naar Sony over stapte. De stap van Sony naar Motorola was heel wat minder groot, terwijl er toch wel meer als 2 jaar tussen zat, die was inderdaad wel vlotter en zo, maar zo een groot verschil als tussen de Samsung en de Xperia L zeker en vast niet. Nu ben ik van de Moto E naar de Vernee Apollo Lite over gestapt en die is weer een stuk sneller, beter scherm, maar er ging niet echt een wereld voor mij open. Dus Samsung heeft het echt wel afgedaan bij mij. Mijn vrouw heeft een Huawei P8 Lite, een goed toestel, maar een skin van hier tot in Tokio en daar pas ik echt wel voor, ben ik blij dat ik dit niet heb. Dat merk hoef ik dus ook niet. Heb deze week een probleem moeten oplossen op het werk van een klant die ook een Huawei had, man ik heb moeten zoeken in dat rotmenu. Heeft mij maar een kaal menu zoals mijn Vernee, of Moto of dat met een kleine schil rond zoal een Sony. Helaas doen weinig merken dit. Ik haat het dat merken een schil omheen de instellingen gieten. Dat ze een schil gieten om de Android kan ik nog begrijpen, is leuker om aan te zien, maar in de instellingen is het mij totaal niet duidelijk. Ze maken het zo moeilijk dat het bijna niet meer te begrijpen valt en in sub menu's iets gaan weg steken, man blijf daar met jullie fikken van. Laat het gelijk als Android het maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan