Windows 10 Sandbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Ik zal in bijlage een batch file plaatsen die er normaal voor zorgt dat je Sandbox kan gebruiken in de windows 10 home versie 1903.
Normaal is dit alleen voor de pro versie.

Ik heb een pro versie maar na de upgrade is daar alleen een hyper-v bijgekomen.
Raar genoeg niet de Sandbox, ik begrijp het ook niet, het is wel een 32 bits misschien is dit de reden.

Kan iemand eens die file proberen in een VM of ander programma?
En vertellen of het wel werkt, hier is een website met wat uitleg.


De schrijver van het boek "computerbijbel voor windows 10", zegt dat de oorzaak bij MS ligt en dat ze er aan werken.

Anders moet ik hyper-v installeren maar dit lijkt mij een moeilijke klus en vind niet direct een goed handleiding, suggesties zijn welkom

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • sandbox-installer.zip
    961 bytes · Weergaven: 254
om de sandbox te kunnen gebruiken in de pro versie dien je deze dan ook aangevinkt te hebben staan in de lijst van Windows onderdelen !

*via het oude configuratiescherm ga je naar programma's en onderdelen en je klikt vervolgens aan de linkerzijde op Windows onderdelen in -uitschakelen ..
scrol vervolgens naar onderen tot je bij de vermelding Windows Sandbox komt ..zet dit vinkje aan en klik op ok ...een systeem herstart is aangewezen om dit onderdeel te instaleren .

**bij het ingebruik nemen van de Sandbox dien je een beetje geduld te hebben bij het starten van deze Sandbox… er werd hier gisteren een niet geactiveerde Windows 10 Enterprisse aangeboden in de Sandbox (deze kon ik niet activeren )en denk zelfs dat dit ook niet mogelijk is aangezien de Windows in deze Sandbox steeds vernieuwd word telkens je de Sandbox afsluit.

Ashampoo_Snap_dinsdag 13 augustus 2019_07h04m37s_001_.png

***zelf gebruik ik deze Sandbox niet .
 
zoals je kunt zien staan ze beiden hier vermeld in de lijst .. maar gebruik ik ze dus niet .
waarom dat de Windows sandbox bij u niet vermeld staat heb ik géén idee .. zal weer iets typisch Windows zijn vermoed ik !
Ashampoo_Snap_dinsdag 13 augustus 2019_15h03m45s_002_.png
 
ja, alleen de hyper-v heb ik geinstalleerd maar de wind sandbox is niet te zien.
Nu een handleiding zoeken voor hyper -v
heb je de batch file geprobeerd op een om sandbox op een home te zetten, lukt ook niet, ook niet bij de schrijver, misschien bij u?
Moet nu dringend in de zetel al na 2 uur uit bed terug de zetel in

tot straks misschien thanks
 
kan de batch file niet gebruiken op de pro en aangezien ik hier gisteren de Windows Sandbox heb geprobeerd kan ik op dit moment VMWare niet meer gebruiken om een Windows10 home te starten ..
krijg nu telkens een melding betreffende Device Guard de virtuele systeem bescherming van Windows 10 pro
**dacht dit te kunnen te verhelpen door een herstelpunt terug te zetten maar moet helaas vaststellen dat al de herstelpunten tot en met gisteren verdwenen zijn ..waarschijnlijk dus met het onderdeel te activeren van de sandbox !


Ashampoo_Snap_dinsdag 13 augustus 2019_15h39m22s_003_.png
 
wel ik diende een acronis backup te gebruiken om vervolgens de VMWare terug te kunnen gebruiken ..
concreet kan ik effectief bevestigen dat het me via deze Windows Sandbox installer (batch bestand) het dan ook gelukt is om de Sandbox te kunnen gebruiken op de home ..
heb daarvoor wel eerst een Windows 10 home dienen te installeren in VMWare ( dacht eerder dat ik de home al had ) ..
*feit is dat eenmaal je de batch file heb opgestart je geduldig dient te zijn om deze zijn werk te laten doen ( duurt ongeveer een 10 minuutjes )
daarna dien je Y in te typen om toestemming te geven om je systeem te mogen herstarten ..
pas na deze herstart is de Sandbox aanwezig en te gebruiken .


eerder de home zonder de Sandbox
Ashampoo_Snap_dinsdag 13 augustus 2019_19h16m50s_001_.png


na het lopen van de batch file en een systeem herstart ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 13 augustus 2019_19h32m54s_002_.png
 
sorry dat ik je al dit werk heb aangedaan en je acronis hebt moeten verwijderen.
Ik denk dat bij mij het probleem is dat het een 32 bits is, ik zou het kunnen installeren als ik een 16 bits heb maar die datereren van 1992, daar ga ik me niet mee bezig houden,
ga dan ook een pro sleutel kopen,
weet jij niet een goede handleiding voor Hyper-v toevallig
bedankt voor je goede werk, boss
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jij dient minder medicatie in te nemen ...ik heb Acronis niet moeten verwijderen ik heb een eerder aangemaakte Acronis backup dienen te gebruiken om mijn systeem een 10dagen terug te zetten zodat ik VMWare terug kon gebruiken … ( lezen is een kunst )
je spreekt nu over een 16 bits ...denk dat je je hier wel zwaar vergist heb ..
een handleiding in het Nederlands voor het gebruik van Hyper-v is moeilijk te vinden ...
denk er aan dat ook Hyper-v niet te gebruiken is in de home versie .. gebruik je de pro dan dien je na te gaan of virtualisatie mogelijk is ...
open taakbeheer >prestaties en controleer of virtualisatie ingeschakeld is .... blijkt deze niet ingeschakeld te zijn dien je andere virtualisatie software te gebruiken ..

Ashampoo_Snap_dinsdag 13 augustus 2019_22h14m48s_003_.png


*lees ook het volgende eens na ..
 
ja ik bedoelde het goed met uw acronis maar schreef het verkeerd, niet verwijderen maar gebruiken
ja die batch file voor hyper-v zou ook op de home werken
ja virtualisatie is ingeschakeld, zelfs op mijn oud 32 bits bakje
ik moet mijn medicatie nemen, anders doe ik epilepsie en heb ganse dagen migraine, en dat is maar een stuk van mijn ziektegeschiedenis, anders moet je privé gaan
ik ga dit hier niet openbaar maken, maar ik maak soms denk en schrijffouten ik weet het, of spreek ik woorden achterste voor uit
ja wat kan ik eraan doen hé
ja en van die 16 bits die bestaat hoor moet je in het engels een opzoeken
 
dat die 16bits bestaat weet ik maar dat was vroeger onder Dos dacht ik .. je heb toch de bedoeling niet om afgeschreven besturingsysteem te gaan gebruiken !
*wat die opmerking betrof, was maar als een grapje bedoeld ...weet ook wel dat je het erg zitten heb .

zou het een verschil uitmaken omdat jij een 32bits versie gebruikt ! (zal dit eens nagaan in VMware )
 
heb een virtuele Windows 10 home 32 bits geinstalleerd in VMWare ..
daarop heb ik dan de batch file gestart maar deze geeft op een zekere moment een foutmelding 0x800f080c aan ...
Hyper-v is dus niet te gebruiken op een 32 bits systeem mogelijk omdat er anders te weinig ram geheugen overblijft voor het host besturingssysteem !
 
nee ik ga niet naar 16 bits 'k zou moeten zot zijn
en ik krijg die foutmelding ook op 32 bits, weet wel dat je het niet slecht bedoeld maar als je meer wil weten mag je dit in
een PB
bedankt voor het te proberen,
juist op en al terug last
weer gaan liggen is de boodschap
leuk, hahaha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan