Status
Niet open voor verdere reacties.

djacar

Steunend lid
Vip Lid
Heb hier een pc die moet geinstalleerd worden met xp. De harde schijf is een sata schijf. Bij het begin druk ik pf6 voor extra driver en dan gebruik ik de driver van de cd van het moederbord maar hij zegt dat txtsetup.oem ontbreekt. Het is een asus moederbord K8V-X. Ben al op zoek geweest maar tot hiertoe nog geen werkende oplossing gevonden. Kan iemand helpen met een juiste driver te vinden. Alvast bedankt. Groeten Djacar
 
effe samen vatten :
je heb xp opnieuw geinstalleerd ....of moet deze nog geinstalleerd worden ....
je kan pas een driver installeren als de installatie gedaan is .....
 
xp dient nog geinstalleeerd te worden Bij begin van de installatie dien je pf6 in te drukken om een driver te installeren die de sata schijf erkent. Zonder dit erkent xp installate de sata harde schijf niet en kan je het ook niet installeren.
 
das de eerste keer da ik dit hoor ....eerst stond er op deze computer ook xp (6jaar geleden ) en der zit er ook een sata schijf in ...
ik heb nooit maar ook nooit een driver moeten installeren om een installatie te kunnen doen .
immers je kunt geen drivers installeren zonder dat er een besturingssysteem aanwezig is ...

om de installatie op te starten doe je het volgende ...
plaats de xp cd in de drive..
start de computer op of herstart deze ...
tijdens de herstart komt er een melding op je scherm " druk op een toets indien je de setup wilt starten ...
druk dan op een willekeurige toets bijv : enter dit kan ook de toets F8 zijn ( is al te lang geleden dat ik nog xp heb gebruikt )
je komt nu in de bios van je pc
ga met de pijltjes toets naar de tab " boot" klik enter
selecteer nu met de pijltjes toets de cd/dvd drive en met het + teken zet je deze bovenaan ..( het kan zijn dus dat dit nog eens moet herhaalt worden ) belangrijk is dat de cd/dvd drive boven aan staat ...
**als deze boven aan staat bevestig je deze keuze met de toets F10 en ENTER
de pc start nu verder op vanaf de xp cd en zal de nodige bestanden gaan laden om vervolgens de setup te doen ...
geef het nodige in als dit je gevraagd word ...zoals land en taalinstelling ...
 
Dit kom je tegen met iets oudere PC's (2006) gans in het begin van de sata harde schijven. De sata harde schijven worden niet herkent en je kunt xp niet insstalleren je dient echt een driver en de txtsetup.oem op een floppy staan hebben anders kan je geen installatie doen van xp. Het is u misschien vreemd maar ik ken het probleem al lang maar bij deze staat op de moederbord cd de goede driver niet daarom dat ik op zoek ben.
Groeten
 
ik zei je al mijne pc is 6jaar oud .. dus van het jaar 2006 en heeft xp meegekregen op een sata schijf ..
zelf heb ik er ook al een xp herinstallatie op gedaan ..maar nooit heb ik eerst een driver moeten installeren ...nooit heeft xp moeilijkheden gehad met de sata schijf ....dit is dus nieuw voor mij !
of je heb een xp cd met fouten dat deze zogezegt een bestand mist ...
vraag : vanwaar komt deze xp cd ...
en over welke versie spreken we hier ..is dit xp home edition nl x32 of eerder xp proffesional nl x32...
en bezit je de activatie sleutel !!
indien zo kan ik je een iso.file bezorgen die je dan brand met imgburn op een cd en die je activeerdt met je eigen key : ik vermoed dat de cd die jij gebruikt een fout bevat !
 
dag djacar
Ken je iets van slipstreamen. ? Met een geslipstreamd windows XP schijfje waar Servicepack 3 geïntegreert zit , kun je zonder problemen XP installeren op een SATA schijf.
 
..maar nooit heb ik eerst een driver moeten installeren ...nooit heeft xp moeilijkheden gehad met de sata schijf ....dit is dus nieuw voor mij !
Voor alles is een eerste keer.;)
Als ik op mijn Toshiba laptop XP wil installeren moet ik ook in het begin van de installatie op F6 drukken en de drivers voor de SATA schijf installeren. Deze heb ik van de site van Toshiba moeten downloaden. Mijn laptop is van maart 2008. Zonder deze driver wordt mijn SATA schijf niet herkend.

Joke
 
Dit is niet omdat Windows XP die SATA disk niet herkent, maar de SATA controller om je mainboard.
Hiervoor dien je de juiste controller driver te installeren via een diskette. Zoals je vermeld in post 1 moet het bestand txtsetup.oem aanwezig zijn, samen met de andere driver bestanden (sys, ...).
Dus zoek even achter de correcte Storage Controller drivers (mogelijk een RAID controller) ipv SATA HDD drivers.

ps: Zorg dat deze bestanden op de root van je diskette staan, anders werkt het niet.
http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=K8V-X+SE&p=1&os=
Download dan bestand VIARAID_6421_V310E.zip
Unzip dit en ga naar de folder VARIARAID\Disk
Zet die inhoud op een 1.44MB diskette die je tijdens de F6 kunt gebruiken.
 
Hallo bedankt voor jullie reactie. DDRagon geeft wel de juiste beschrijving van het probleem. Ga straks proberen heb het al gedownload. Eerst eens zien of de textsetup.oem erin zit want heb er al één gedownload van asus en dit zat er niet in en ik was er dus niets mee. De txtsetup zit er dus ook niet in. Zal dus nog verder moeten zoeken. Mocht er nog suggesties zijn altijd welkom. Groeten
 
Hallo, tav DDragon hetgeen je heb aangeraden werkte niet het gaf een fout op de sys file. Er is iemand die mij een map gestuurd heeft van een originele support cd van het moederbord en daar zat ook een file in om een diskette te maken. Zo is het gelukt. Toch bedankt aan iedereen.
Groeten en een fijn week-end
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan