Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Beste,
ik had al een paar jaren een canonscanner 9900f, plots kreeg ik de melding dat de twainbron niet kon gevonden worden. Alles geprobeerd tot herinstallatie vd drivers, geen resultaat.
Canon dacht dat het een technisch probleem is dus scanner terugsturen voor nazicht.Omdat ik uit ervaring weet dat de herstelprijs niet veel onder de nieuwprijs ligt kocht ik een Canon 9000f, dit is het laatste toestel in die kwaliteitsklasse.
Exact hetzelfde probleem!Daar heb ik geprobeerd vanuit een applicatie te scannen en dat gaat.Het is dus de meegeleverde canonscandriver die door windows niet aanvaard wordt en met de applicatie (photostudio 6)wordt de wia driver van windows gebruikt(denk ik) Dank op voorhand voor diegene(n) die een verklaring en oplossing voor dat probleem hebben.
Groeten
Jos
 
af en toe met clc en dan alleen de registry en overtollige bestanden.
 
dank U voor de reaktie, ik zal eens kijken,normaal laat ik clc een backup maken. ik laat iets weten.
Groeten
Jos
 
Nu een backup laten maken is al te laat hoor.
Kan je geen systeemherstel doen naar heel laatste datum ?
 
nee, ik heb vroeger een backup gemaakt van de verwijderde registry bestanden, je weet wel, clc vraagt dat steeds als je de registry opschoond.De laatste heb ik terug gezet maar het helpt geen zier. In de readme van Canon staat wel dat in een nts geformateerde schijf de twaindriver misschien niet naar de Winntmap schrijft! Maar bij mijn weten is nu iedere pc in NTS geformateerd.Je moet dan de beheerder aanspreken, maar dat ben ikzelf natuurlijk.
Ik heb de helpdesk van Canon ook over het probleem gemaild, misschien weten zij wat er aan de hand kan zijn.Systeemherstel zal ik nu eens proberen, je weet maar nooit.
Groeten
 
Hier is iets niet juist.
In de readme van Canon staat wel dat in een nts geformateerde schijf de twaindriver misschien niet naar de Winntmap schrijft!

WinNT is de systeemmap voor windows 2000.
Ik zie in je profiel dat je windows 7 gebruikt.
Doe eens het volgende:
-Start de pc op en deinstaller de printerdrivers via ccleaner.
-Sluit de pc af
-Koppel de printer los en start de pc opnieuw op.
-Draai ccleaner, doe schijfopruiming hiermee en clean het register hier ook mee.
-Ga naar start/bureauaccesoires en draai even schijfopruiming van je windows zelf.
Sluit af, sluit de scanner aan en start op.
Surf naar Canon, scroll helemaal omlaag en installeer de meest recente driver, geschikt voor vista en installeer deze driver eens.
Sluit dan de pc af en laat hem een half uur of langer uit, zet ook de scanner uit.
Probeer daarna eens op te starten, schakel na 5 minuten de scanner pas in .
Normaal moet windows 7 de scanner nu vinden.

Indien niet, dan gaan we nog even verder kijken via configuratiescherm/apparaatbeheer.
 
Dit is de juiste tekst(copy-past) die Canon in zijn online handleiding vermeld

Beperkingen van het scannerstuurprogramma
Als u het NTFS-bestandssysteem gebruikt, wordt de TWAIN-gegevensbron wellicht niet opgeroepen. Dit komt doordat de TWAIN-module niet naar de winnt-map kan worden geschreven vanwege beveiligingsredenen. Neem contact op met de beheerder voor meer informatie.

Ik zal toch nog eens alles deinstalleren en een opkuisbeurt met ccleaner doen zoals je voorstelt.Ik hou je op de hoogte,alvast al bedankt om me te willen helpen.
Groeten,Jos
 
Hier ben ik weer, heb alles gedeinstalleerd, met ccleaner opgeschoond,ook de registry, heropgestart, schijfopruiming (Windows) gedaan terug opgestart en dan de hele Canon rotzooi er terug op gezet, scanner aangesloten en ...de scangear komt niet te voorschijn. In apparaatbeheer is de Canon 9000f wel te zien en daar wordt alleen de wia driver optie getoont, nu weet ik het echt niet meer.Met photostudio kan ik wel scannen, die werkt echter met de Windows driver.Een deel van de Canon software kan ik dus niet gebruiken.Toch denk ik dat er in mijn pc iets "scheef" zit want Canon zegt dat de 9000f voor W7 geschikt is.
Groetjes-Jos
 
Met photostudio kan ik wel scannen, die werkt echter met de Windows driver.Een deel van de Canon software kan ik dus niet gebruiken.Toch denk ik dat er in mijn pc iets "scheef" zit want Canon zegt dat de 9000f voor W7 geschikt is.
Groetjes-Jos

Photostudio werkt met de windows driver zeg je.
Welke driver is dat dan en waar staat die?
Staat er bij de geinstalleerde updates voor windows een driver voor je scanner?
Hiervoor moet je bij de geinstalleerde programma's in configuratiescherm het vakje om updates te tonen aanvinken.
Ik denk dat de ondersteuning van windows zelf de storing veroorzaakt.
Waar vind je die windowsdriver terug?
 
in silverfast en in photoshop elements 8.0 kun je de driver waarmee je wil werken aanvinken. Er staat Canonscangear en wia-wia, dat is de windowsdriver. Scangear werkt niet wia-wia wel.
In de updates vind ik de driver niet maar je hebt daar alleen maar kb nummers zonder uitleg. De drivers is er wel want je kan er mee scannen. Ik vind het wel schandelijk van Canon dat die mij niet ondersteunen.
Waarschijnlijk is mijn vorige scanner 9900F ook niet kapot en gaat het om windows die iets in de weg legt.
 
Hallo,
Van Canon heb ik nu bericht ontvangen dat de drivers voor canoscan 9000f nog niet bestaan. Koop dan eens een scanner als je besturingssysteem W7 is!
Met silverfast kan ik wel werken,dat is een troost. Bedankt aan de mensen die hebben gereageerd.
Jos
 
Wat wel eens helpt is de driver van een recenter model te gebruiken.
Ik heb voor mijn oude medionscanner (voor XP nog) de drivers van microtek, nl scan wizard 5 versie 6.6.3
Deze werkt voor mij op vista en windows 7
Wel moet ik na installeren van de driver en het herstarten van de pc, gevolgd door her aansluiten van de scanner even naar apparaatbeheer om de driver bij te werken.
Dan moet ik handmatig naar de gedownloade driver navigeren, naar de map waar het nodige .inf-bestand zich bevind.
Hoe oud is het model dat je hebt?
Tot 2 jaar maken ze drivers, daarna niet meer.
Dus is je model 2 jaar in de handel dan zal er geen driver komen en is de enige optie die je hebt dus een driver van vergelijkbaar recenter model nemen.
 
De 9900f is van '97 maar heeft altijd gewerkt, de nieuwe 9000f is van 2010 en dus gloednieuw, daar zijn nog geen W7 drivers voor volgens de laatste berichten van Canon.Ik zal dus af en toe eens op hun download webside gaan kijken of ze de geschikte driver hebben.
Toch bedankt hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan