Hardware Scherm op standby, krijg beeld af en toe niet terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlipFlop

Steunend lid
Vip Lid
Raar geval, ligt het aan de monitor of aan de grafische kaart.
Als de monitor op zwart gaat in standby (althans dat denk ik, ik kan het niet controleren) en de monitor reageert niet op welke input dan ook, dan moet ik de PC met de knop vasthouden - uitzetten.
Dan start ik de pc opnieuw op en de monitor is weer prima in orde. Dit doet hij af en toe, een paar keer in de week - en ook ooit weken niet.
Monitor is een redelijk nieuwe (1 jaar oud) iiyama prolite en de g.k. is een NVIDEA Geforce GT 1030 die 2 jaar oud is.
Ja, ik weet het, het is niet veel, maar ik ben ook geen gamer.
Heeft iemand een idee waar ik deze fout moet zoeken en hoe ik eventueel het e.e.a. kan testen?
B.v.d.
 
Heb ook zulke issues gehad maar wel met ander combinaties. Dell scherm (bepaalde reeks met gekend probleem), AMD GPU en DisplayPort.
Als deze DP gebruikt, mss eens proberen via HDMI.
 
Ik heb al lang niets meer veranderd, ik had hem op power staan, nu dan op balanced gezet.
Ook monitor uit nu naar "nooit" gezet. Ik ben benieuwd of het probleem terugkomt.
De monitor zet zichzelf wel uit (naar standby) als hij het signaal van de PC niet meer krijgt bij het afzetten van de PC.

Ik gebruik inderdaad DP omdat ik de HDMI nodig heb - ik kan dat altijd nog uitproberen, bedankt voor de tip.

Wat het precies veroorzaakt, zal ik wellicht nooit te weten komen.
 
Ik heb op meerder pc's al problemen gehad met uit slaapstand te komen. Bij gevolg is dit 1 van de eerste zaken dat ik steevast op "nooit" zet na een clean install. Ook computers die ik te koop aanbied omdat ik ze klaar heb gezet of hersteld heb zet ik dit steevast op scherm uit nooit en standby ook op nooit. Ik ga eerder een screensaver laten draaien dan dat ik hem laat gaan slapen gelijk ik dit noem. Bij screensaver heb je ook iedere keer dat jij je pincode moet ingeven voor hij uit screensave mode gaat. Dit kan natuurlijk ook uitgeschakeld worden, maar is een veiligheids dingetje die ik er in laat. Ook bij computers die ik dan van de hand doe. Niet alleen die van mij dus, bij de kids hier ook is dit zo. Ik doe het onderhoud en de updates van hun toestellen ook en die screensaver komt er en het scherm gaat nooit uit en standby ook op nooit. Als je zeker bent dat je hem langere tijd niet gaat gebruiken schakel ik die van mij uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan