Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan de windows 7 cd niet meer opstarten en de harde schijf (verdeeld in c en d) meldt met Hirens boot cd i/o device error op drive C. Wat kan ik doen om C weer te benaderen? Ik kom er niet helemaal uit met Hirens Boot CD er staat zoveel op. Dankzij deze CD ben ik er wel achter dat dus C de oorzaak is.
 
ik versta niet wat je bedoeldt :
is je computer opstart baar ja of nee?

indien je deze wel kunt opstarten ,word de C schijf herkent ? controlleer dit door bij start op computer te klikken ..laat ons weten wat je daar vermeld zie sta.

wat bedoel je met "ik kan de win7 cd niet meer opstarten ..
werkt je cd/dvd drive niet meer ? of bedoel je eerder dat je de harde schijf waar je os opsta niet meer gestart krijgt ?

indien zo gebruik dan de rescue disk die je eerder heb gedownload en stel de bios in dat hij vanaf de cd moet opstarten ..
vervolgens ga je de opstartherstel kiezen ... dus je hersteldt je MBR ( master boot record )

**indien je pc opstart met een zwart scherm waar dat links boven een flikkerend streepje wordt weer gegeven dan start hij op in de opdrachtprompt..
hier type je dan Net user administrator /active:yes
en klik je op enter noteer dat je deze terug kunt uitzetten door yes te vervangen door no
door dit in te geven start je de verborgen administrator op WAARSCHUWING wat je hier insteldt is defenitief en kan alleen hier met de verborgen administrator ongedaan gemaakt worden ...dus kijk uit wat je hier doe !!

indien je toch met de verborgen administrator door ga ...zou het mogelijk zijn om een systeemherstel te doen ..

note indien je met de hirens boot cd wil verder gaan doe je het volgende ...
start de CD met "Active Boot Disk v.4.1.4. Win PE".
daarna ga je via het menu "Utilities" naar "Explore my computer" de C-schijf gevonden.
hier ga je nu de C schijf verkennen
kopieer dan "C:\Windows\repair\system" naar "C:\Windows\system32\config\system" en over schrijf de oude dus .

let op ! je ga alleen " system" terug zetten ..zo blijven al de geinstalleerde programma's bewaard .
 
Laatst bewerkt:
Ik kon in principe de C-schijf niet meer benaderen. En hij wilde niet via de dvd opstarten. Bleek achteraf dat ik de dvd-schijf zelf niet goed had.
Met Hirens heb ik nu kunnen bereiken dat ik systeem herstel kon doen (eerst heb ik chkdsk kunnen uitvoeren) en.................hij doet het weer.
De repair map kon ik trouwens niet vinden via Hirens vreemd.

Maar met alle hulp, tips etc. doet hij het nu weer. Helemaal geweldig!!!:duimop::duimop::duimop::duimop::duimop:
Hartstikke bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan