Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn c: schijf gaf telkens de foutmelding dat er te weinig ruimte was. Ik had alle extra software al op mijn D: schijf gezet. Op een site vond ik het programma; partition wizard home edition.
Hiermee heb ik de D: schijf verkleind en de c: schijf vergroot. Dit heeft enkele weken gewerkt en vorige week was na het opstarten mijn D: schijf helemaal leeg. Ik kreeg de melding "deze schijf moet geformatteerd worden" Ik heb nog allerlei recoverprogramma's geprobeerd maar tevergeefs. Vandaag alles geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd. Geen probleem tot een programma vroeg om opnieuw op te starten....... weer GEEN D:SCHIJF. Wat moet ik doen? Wat doe ik fout?

Izoe





[OPLOSSING]Ik heb nu de hele harde schijf geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd. Draait weer als een zonnetje en snel...[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
check schijfbeheer of die er nog staat ... rechtsklik deze computer - beheren - schijfbeheer
 
Geformatteerd met welk programma en hoe?
Heb je 2 schijven of 1 schijf in partitie's verdeeld.
Graag wat meer uitleg.
Als je nu 1 schijf hebt en je doet een low format, dan verdwijnen alle partitie's en houd je 1 grote partitie over.
Kijk om te beginnen eens hoe groot je huidige partitie is, en hoe groot je schijf is in geval je maar 1 fysieke schijf hebt
 
Ik heb één harde schijf. Deze is, na de partitiewijziging, verdeeld in 2 partities; C: is 12GB en (voorheen) D: was 25 GB. Bij systeembeheer kan ik elke keer, dit is de tweede keer dat het gebeurt, wel de D: partitie zien, maar hij is dan helemaal leeg. Hij heeft ook niet meer de naam D: Maar staat als blok naast de C: partitie 1.

Misschien moet ik alles maar opnieuw formatteren en installeren?

Izoe
 
Ik heb één harde schijf. Deze is, na de partitiewijziging, verdeeld in 2 partities; C: is 12GB en (voorheen) D: was 25 GB. Bij systeembeheer kan ik elke keer, dit is de tweede keer dat het gebeurt, wel de D: partitie zien, maar hij is dan helemaal leeg. Hij heeft ook niet meer de naam D: Maar staat als blok naast de C: partitie 1.

Misschien moet ik alles maar opnieuw formatteren en installeren?

Izoe

Denk dat ge best als Nieuwjaarsgeschenk een nieuwe schijf vraagt. Die schijf is vermoedelijk naar de Filistijnen aan het gaan. Trouwens met zo een kleine schijf kan je tegenwoordig niet veel meer doen. Kosten op vandaag niet zo veel meer. Een schijf waarvan de data spontaan verdwijnt, daar heb je niet veel aan.
 
U heeft uw d schijf mogelijk verkeerd kleiner gemaakt, best even via configuratiescherm,systeembeheer,computerbeheer,dan links schijfbeheer kiezen. Als uw D schijf nu in't zwart staat moet deze opnieuw geformateerd worden om herkend te worden door windows. Dan: rechts klikken op uw onherkenbare schijf en formateren, best geen letter toewijzen aan de partitie. Na afloop ga je uw schijf nu terug vinden in mijn computer . veel geluk.
 
gerepareerd

gerepareerd

U heeft uw d schijf mogelijk verkeerd kleiner gemaakt, best even via configuratiescherm,systeembeheer,computerbeheer,dan links schijfbeheer kiezen. Als uw D schijf nu in't zwart staat moet deze opnieuw geformateerd worden om herkend te worden door windows. Dan: rechts klikken op uw onherkenbare schijf en formateren, best geen letter toewijzen aan de partitie. Na afloop ga je uw schijf nu terug vinden in mijn computer . veel geluk.


Ik heb hem wel 3x opnieuw geformatteerd maar na enkele keren opstarten was de D: schijf weer verdwenen. Ik heb nu de hele harde schijf geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd. Draait weer als een zonnetje en snel............ Dank jullie wel voor de moeite.

Izoe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan