Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wou een back-up maken van mijn systeem maar kreeg zowel van mijn gebruikelijke programma Makrium Reflect als van het in Windows ingebouwde programma een error en dat ik schijfcontrole moest laten lopen.
Ik heb dan alles afgesloten,opdrachtpromt admin geopend met commando chkdsk C: /f /r /x
Zoals verwacht moest ik de laptop herstarten en zou de controle beginnen.
Niet dus,de laptop start normaal op en er gebeurd verder niets.
Ik heb het 3x opnieuw geprobeerd zonder resultaat.
Ook de ssd optimaliseren hoewel aangegeven word dat het nodig is lukt niet,er gebeurt niets bij het klikken op nu optimaliseren.
Wat moet ik doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je al eens geprobeerd via de verkenner en dan rechtermuisklik op de schijf. Zo te zien de C schijf en dan Eigenschappen. Ga dan naar het Tabblad Extra en klik bij foutcontrole op Nu controleren.
Vink hier beide opties aan en laat de pc met rust tot alles klaar is.
 
Heb je al eens geprobeerd via de verkenner en dan rechtermuisklik op de schijf. Zo te zien de C schijf en dan Eigenschappen. Ga dan naar het Tabblad Extra en klik bij foutcontrole op Nu controleren.
Vink hier beide opties aan en laat de pc met rust tot alles klaar is.
Idd ook geprobeerd,gaf net hetzelfde resultaat,herstarten en niets meer.
 
Heb de recovery cd gemaakt en er mee opgestart maar er gebeurde in eerste instantie gewoon niets, alleen een knipperend streepje op het scherm. zelfs geen vraag om van cd op te starten.
Ik moest op de pc een aantal zaken doen en heb de laptop ongemoeid gelaten.
Na goed 10 minuten kwam dan plots een scherm tevoorschijn met de vraag om een toetsenbord indeling te kiezen waarna het wel lukte om chkdsk C: /r uit te voeren.
Na afloop de melding dat er wijzigingen aan het systeem waren aangebracht en geen verdere actie meer nodig was.
Na herstart kon ik probleemloos een back up maken.
Hier mag een slotje op.
 
je dient de iso te branden op een cd als een beeld bestand en niet als een data bestand ...met welk programma brand je deze op een cd .
*de recovery.iso's welke je hier op pctuts kunt downloaden werken nogthans allemaal en werden eerder ook getest voordat deze beschikbaar gesteld werden .
**jijzelf kunt deze nogthans ook aanmaken vanaf jouw eigen Windows ....rechts klik op start >configuratiescherm>backup maken en terug zetten (Windows 7)
in het scherm dat je nu te zien krijgt klik je in de linkerkant op "" een systeemherstelschijf maken ""
m.a.w. een systeemherstelschijf is dus de recovery.iso die wij hier aanbieden .
 
Ik brand alle iso altijd op dezelfde manier.
Nero openen,venster nieuwe compilatie sluiten,in brandvenster recorder>image branden.
Veder kan ik geen instellingen aanpassen buiten de schrijfsnelheid.
Mocht deze wijze verkeerd zijn of beter kunnen verbeter mij dan.
Ga zelf één maken met de uitleg en ben benieuwd of er verschil zal zijn,anders heb ik nog problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan