Status
Niet open voor verdere reacties.
Telkens wanneer ik foto's uit mijn digitale camera naar de PC opgeladen heb, dan doet de PC bij de volgende start een schijfcontrole. Er worden nooit fouten gevonden, maar het is vervelend, temeer dat die schijfcontrole telkens zo lang duurt vooraleer de PC kan opstarten.
Er moet toch een oplossing bestaan voor dit "probleem", of ik nu een kaartenlezer gebruik of een SD kaart in de PC steek, of het fototoestel zelf, de dag nadien bij opstarten krijg ik een (ongewilde schijfcontrole).

Eén enkele foto opladen is reeds voldoende om bij de volgende start een schijfcontrole te hebben.

Is er iemand die een idee heeft waarom telkens een schijfcontrole wordt uitgevoerd?

Mijn systeem is Windows 7 32 bit.

Dank bij voorbaat voor de hulp! ;)
 
de exacte reden dat het telkens gebeurt nadat je een externe kaart heb aan je machine gehangen is me niet duidelijk. maar het is wel een instelling die je in je register kan wijzigen voor zover ik weet.

ga naar start--> uitvoeren-->regedit.

opgelet!! het register wijzigen kan gevaarlijk zijn. doe niets waar je niet zeker van bent!

*ga naar het volgende pad: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager
*rechterklik op "session manager" en klik "exporteren" (dit maakt een backup van die sleutel, plaats die veilig weg)
*klik nu gewoon op "session manager" en dubbelklik op BootExecute in het rechtergedeelte. in het dialoogvenster dat opent, verwijder de regel "autocheck autochk *"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan