Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al een tijdje een heel verveldend probleem.
Als ik op het scherm scroll met behulp van mijn scroll muiswiel, gaat het scherm inderdaad naar onderen of boven lopen, maar het stopt niet en verspringt maar lekker verder tot het uiteindelijk ergens stopt.
Als je ondertussen een object wil aanklikken, dan voel je je als een kleine jongen die een konijn wil pakken, maar dat op het laatste moment voor je het in de handen krijgt, weer wegspringt.

Ik houd het scherm alleen onder controle wanneer ik de zijdelingse scrollbalken gebruik om te navigeren over het scherm.

wie helpt mij aan een oplossing ?
 
De oplossing zit hem in het feit dat je het scrollwiel te hard indrukt.
Het scrollwiel heeft namelijk een dubbele functie. Rollen en indrukken.
Bij indrukken verschijnt het cirkeltje met pijltje omhoog en omlaag.

Wat er nu ook mogelijk is bij jou is een stofophoping in het scrollwieltje
waardoor de indrukfunctie geblokkeerd zit en daardoor constant wil
scrollen op leestempo :p In dit geval blaas je het stof er uit en spuit je
een kleine hoeveelheid contactspray op basis van silicone in het
wieltje tot de blokkering stopt ;)
 
schuiven van het scherm

schuiven van het scherm

De door u voorgestelde oplossing kan bij mij onmogelijk voldoen, omdat aan het indrukken van het duimwiel bij mij een andere functie gekoppledis (nl afsluiten van het programma)

Stof verwijderen kan evenmin een oplossing zijn vermits ik de lens van de fotocel en de raderen van het duimwiel reeds heb gereinig.
Daarenboven het probleem blijft zich stellen als ik mijn draadloze optische muis vervang door een andere draad scroll muis.

Het probleem moet zich dus veel dieper situeren : ofwel in de muisconfiguratie, maar daar heb ik zowat alles geprobeerd of in de videokaart.
 
Zit er een programma mee in je opstarten die bijgeleverd was bij de muis?
Deze veranderen soms de standaardinstellingen, die kan verklaren dat het probleem aanhoud
ook bij gebruik met een andere muis. Anders eens nazien via start>uitvoeren>msconfig>tabblad opstarten...desnoods programma uit opstart verwijderen. computer herstarten.

Anders zou ik niet weten waar te beginnen zoeken.
Alles wijst in de richting van in ingedrukt scrollwiel of
software die de standaard instelling gewijzigd heeft ;)
 
Als het schokkend en traag verspringt kan er een programma (of malware) actief zijn dat teveel van je systeem vraagt.
Heb je dat probleem alleen bij surfen op het net?
Of is het ook zo bij het bekijken van een document?
Ga eens naar taakbeheer --> tab processen en kijk eens wat daar allemaal staat, en hoeveel % van de cpu er in gebruik is.
Kijk ook hoeveel ramgeheugen nog beschikbaar is.
Of maak een screenshot en zet het hier neer dan kijken we eens.
Ik heb een voorbeeld bijgevoegd van wat we nodig hebben
 
Toch eens de drivers van de grafische kaart opnieuw installeren
 
Heb je Windows misschien opnieuw geinstalleerd?? Adobe Flash player vergeten te installeren en vloeiend schuiven bij de internetopties uitvinken.
 
De door u voorgestelde oplossing kan bij mij onmogelijk voldoen, omdat aan het indrukken van het duimwiel bij mij een andere functie gekoppledis (nl afsluiten van het programma)

Stof verwijderen kan evenmin een oplossing zijn vermits ik de lens van de fotocel en de raderen van het duimwiel reeds heb gereinig.
Daarenboven het probleem blijft zich stellen als ik mijn draadloze optische muis vervang door een andere draad scroll muis.

Het probleem moet zich dus veel dieper situeren : ofwel in de muisconfiguratie, maar daar heb ik zowat alles geprobeerd of in de videokaart.

Ik denk ook aan een trage grafische kaart of overladen cpu-gebruik. met een verlaatte reactie loop je met je scroller grote kans dat wat je ziet en aanklikt niet klopt met de onderliggende hyperlink. Tips van Anke en Nijltjetweety zijn dus zeker aan te raden.

Probeer ook eens opera of safari stel ik voor; het kan zelfs aan je browser liggen:ahhhhh::ahhhhh:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan