sd kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Awukkie

Steunend lid
Vip Lid
ik heb hier een sd kaart die ik graag zou formateren, maar dit lukt niet. wanneer ik alles verwijder is alles weg, kaart er uit halen ,en terug plaatsen staat alles er terug op.
het is een sd kaart van 64 gb .
is er een goed programma die geforceerd kan formateren .
 
Zit er een lock of een beveiliging op die aanstaat?
In schijfbeheer kun je ook alles doen met een SD kaart, heb je echt geen 3e party software voor nodig.
Of de kaart zat in een camera o.i.d. dan dien je dat daarin te doen want die zijn soms beveiligd.
 
De formateer tool, lukt ook niet
Dan programma om nieuwe partitie te maken en verwijderen , ppfff ook niet
In foto toestel gestoken om te formateren ook noppes,
Alleen lezen lukt.
 
oei ! en waar komt het oorspronkelijk uit ? uit datzelfde fototoestel dat nu er niet in slaagt ?
Dan zie ik het somber in ... zal niet meer te gebruiken zijn. Gelukkig kosten die ook niet meer zo veel hé ...

PS : ik ga er vanuit dat je wat erop stond niet meer nodig hebt, aangezien je wou formatteren...
 
denk dat mogelijk de sd kaart via diskpart wel te formateren is ..

diskpart toepassen via een opdrachtprompt ( administrator )
druk de Windows toets in +X en kies de Opdrachtprompt ( administrator )
geef vervolgens 1 voor 1 een opdracht in gevolgt door het drukken van “ enter “
de opdrachten zijn :
Typ: diskpart > enter
List disk > enter
Select disk x (x is de nummer van je SD kaartje die in de „list disk“ vermeld staat) > enter
Clean > enter
Create partition primary > enter
Format fs=fat32 quick (of format fs=nfts quick > enter
( laat je „quick“ uit de opdracht dan zal het formateren traag verlopen !
Active > enter
Assign > enter
Exit > enter

*als ook dit niet mogelijk is dan dien je je waarschijnlijk er bij neer te leggen dat je een nieuwe dient aan te kopen
 
Soms is zo'n stick gewoon op, de geheugencellen worden evenredig gebruikt om de levensduur te verlengen. Worden er defecten gevonden dan heeft de stick nog een aantal reservecellen. Zijn ook deze reservecellen op, dan kan de gehele stick zichzelf op 'alleen lezen' zetten door een intern mechanisme om de data die er op staat veilig te stellen.
Dit gebeurd niet zo snel, meestal pas na duizenden schrijfacties. Dit verschilt per merk en kwaliteit van de cellen.
Gaat het hier om een oude stick die intensief gebruikt is, kan dit dus aan de hand zijn.
 
Dus wij concluderen dat deze SD Kaart aan vervanging toe zou zijn ?
ben wel zeer nieuwsgierig welk soort Kaartje dat is, wellicht veel gebruikt in een Fototoestel is het niet?
Dan zou het Formatteren in de Camera wel moeten werken,zoniet dan is het kaartje zeker beschadigd en dient te worden vervangen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan