services.exe overwacht gestopt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Heb hier een pliek media edition draaien en heb een trojan opgelopen waarbij de computer altijd afgesloten wordt. Ik lees op tinternet dat ik Mbam.exe moet draaien echter ik kom er niet toe omdat alles vastzit. Mijn probleem is dat ik niet in veilige modus (F8) kan opstarten. Ligt dit aan de pliek versie of is een andere truuk vandoen om in veilige modus te geraken?

dank voor jullie reactie bij dit mooie weer.

Ben
 
Hoi,

Heb hier een pliek media edition draaien en heb een trojan opgelopen waarbij de computer altijd afgesloten wordt. Ik lees op tinternet dat ik Mbam.exe moet draaien echter ik kom er niet toe omdat alles vastzit. Mijn probleem is dat ik niet in veilige modus (F8) kan opstarten. Ligt dit aan de pliek versie of is een andere truuk vandoen om in veilige modus te geraken?

dank voor jullie reactie bij dit mooie weer.

Ben

Haal het netwerk er af (steker internet er uit) Probeer dan ... Of F8 proberen deze optie-> Hier onder
Start--> uitvoeren--> cmd intikken en op OK
drukken, het volgende commando uit te voeren sfc /scannow

Dit is de system file checker van Windows, die je huidige bestanden
gaat vergelijken, met de originele bestanden op je installatie CD, en

deze zal vervangen, als hij iets aantreft wat niet gelijk is aan het origineel
Deze kan je hopelijk nog uitvoeren, zo niet zou ik maar aan format C gaan denken Ben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het echt niet werkt na bovenstaande tips maak je best een backup van alles.
Je krijgt het scherm voor veilige mopdus als je tijdens de opstart van windows de stekker uit het stopcontact haalt vanzelf.
Gebruik deze truuk enkel als al de rest mislukt.
 
probeer het volgende eens:

Windows XP:

1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'.
2 - Type in de balk het woord msconfig en druk dan op Enter.
3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'.
4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren.


Vergeet daarna niet het vinkje terug te zetten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
probeer het volgende eens:

Windows XP:

1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'.
2 - Type in de balk het woord msconfig en druk dan op Enter.
3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'.
4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren.


Vergeet daarna niet het vinkje terug te zetten

Werkt ook in vista, msconfig in het venster ' zoeken ' van startmenu en ' enter '
Dit is voor 1x in veilige modus op te starten.
 
Start--> uitvoeren--> cmd intikken en op OK
drukken, het volgende commando uit te voeren sfc /scannow

geeft volgende fout : windows bestandsbeveiliging kan geen controle van beveiligde systeembestanden uitvoeren. (rpc server niet beschikbaar)
 
Hoi,

intussen heb ik toch in veilige modus kunnen opstarten. Dank voor jullie input hoor ! Kon gelukkig naar een voor status met werkende versie teruggrijpen.
Als ik nu een goede scan doen met antivir en malwarebytes zou dit ok moeten zijn of zijn er andere betere ideeen om mijn windows weer clean te krijgen zonder een volledige herinstallatie te doen.?

Ben
 
Start--> uitvoeren--> cmd intikken en op OK
drukken, het volgende commando uit te voeren sfc /scannow

geeft volgende fout : windows bestandsbeveiliging kan geen controle van beveiligde systeembestanden uitvoeren. (rpc server niet beschikbaar)

--> Klik met de rechtermuisknop op 'Deze Computer'

-->Kies 'Beheren'

-->Kies 'Services en toepassingen'

-->Selecteer de service 'Remote Procedure Call (RPC) Service'.

-->Klik hier met de rechtermuisknop op en klik op 'Starten' of 'Opnieuw starten'

support.microsoft
 
Hoi,

intussen heb ik toch in veilige modus kunnen opstarten. Dank voor jullie input hoor ! Kon gelukkig naar een voor status met werkende versie teruggrijpen.
Als ik nu een goede scan doen met antivir en malwarebytes zou dit ok moeten zijn of zijn er andere betere ideeen om mijn windows weer clean te krijgen zonder een volledige herinstallatie te doen.?

Ben

Oke mijn bericht kruist net de jouwe ben(lachen)
maar je kan deze proberen in VEILIGEMODUS met netwerk scannen hier de link even in je favo opslaan, kan je hem daarna weer terug halen.

bitdefender online/free

Kan deze denk ik als opgelost beschouwen, en kan gesloten worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan