Opgelost shazam

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Gisteren zat ik op restaurant en er kwam een liedje uit de boxen die ik leuk vond. Ik zette mijn Shazam op en die zei, song is gevonden en opgeslagen.
Ik werkte op dit moment niet met wifi maar met gewone data.

Mijn vrouw deed juist hetzelfde en die kreeg direct de naam van de song en de uitvoerder, ook werkende op data.


Eens thuis toen ik op mijn wifi kwam kon ik de nummers zien.
Als onze instellingen zijn hetzelfde ingesteld, rechtstreeks gekoppeld naar Spotify.


Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen, zodat ik direct weet wie het is.

Alvast bedankt.

Ed
 
Oplossing
Hoi,

Gisteren zat ik op restaurant en er kwam een liedje uit de boxen die ik leuk vond. Ik zette mijn Shazam op en die zei, song is gevonden en opgeslagen.
Ik werkte op dit moment niet met wifi maar met gewone data.
Jij zit bij mobile vikings, als dit een pakket is zonder data (internet via 4g of 5g) en je bent ook niet ingelogd via wifi (van het restaurant) slaat shazam een digitale key van die song op op je smartphone.
(In het rastaurant "hoort" Shazam die song (analoog), digitaliseert daar een stukje van wat dan die digitale key is die dan opgeslagen en zodra er weer verbinding (internet) is naar hun servers gezonden en in hun database opgezocht wordt.
Mijn vrouw deed juist hetzelfde en die kreeg direct de naam van de...
je telefoonverbinding is niet hetzelfde als een data-verbinding voor internet.
Zelfs mensen die helemaal geen data-abonnement hebben (en dus enkel over wifi kunnen surfen) kunnen nog altijd bellen.
 
Ga hier eens op onderzoek uit :

1690140904134.png


De knop heeft het expliciet over je internettoegang.
De indicator 1 geeft informatie over je telefoonverbinding
De indicator 2 geeft informatie over je internetverbinding nl. of je data binnenkrijgt.
 
kan je testen - zet je data-verbinding maar eens af én je wifi ... toch kan je dan nog bellen.
Je sim-kaart van vb. proximus zal nog altijd 4 of 5G aangeven en je zal nog altijd kunnen bellen, maar niet surfen of apps gebruiken
 
Ja, maar die telenet verbinding is Wifi, dus als je op restaurant zit heb je daar geen verbinding op ...
Heb je wel een data-abonnement bij Mobile Vikings ???

Heeft je vrouw ook een Mobile Vikings ?
 
dat zeg hij als je geen verbinding hebt met internet "song is gevonden en opgeslagen. "
als ik geen verbinding met internet heb en ik had daar ook geen wifi hoe vindt hij dan die song maar laat die niet zien? en bij mijn vrouw hetzelfde die hij wel liet zien, dan moet ik toch ergens een instelling aanzetten of zoiets
 
Ja, dat is onlangs opgekocht door Proximus, maar technisch is er nog weinig afstemming gebeurd. Enkel de eigendomsstructuur is nu in één hand.
Ik hou het erop dat je - op het ogenblik dat je in dat restaurant zat - géén data verbinding open had staan.
Volgende keer eens checken in een soortgelijke situatie.
Als je vb. snel en vlot kan surfen naar een site waar je al lang niet meer geweest bent dan heb je verbinding.
Een veelbezochte site zegt nog niet alles, want dan kan het zijn dat je telefoon de pagina gewoon uit de cache haalt.

Verbinding kan ook storing ondervinden als je data én wifi tegelijkertijd openstaan hebt, maar - zoals in een restaurant - géén wifi-aanmeldpunt vindt. Dan zit je telefoon constant te pollen of hij een bevriend netwerk op wifi kan vinden.
Bij twijfel je wifi funktie eens expliciet afschakelen en zien of je dan goede verbinding over je SIM hebt, data dus ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan