Sjablonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hahegro

Gast
Hallo allen,
Mijn naam is Henk Groenendaal, 70 jaar oud en nog niet zo heel lang in in het bezit van een pc, maar raak toch aardig bedreven.
Nu heeft iemand een probleem. Bij het openen in Word van een nieuw document, komt er een document, waar al het e.e.a. op staat.
Dus is al eerder een document terecht gekomen in een sjabloon, die in wezen een blanke pagina hoort te geven. Weet iemand hoe ik dit oplos?
'k Heb al van alles ondernomen, maar kan niet ontdekken in welk sjabloon het bericht zit.
M.vr.g. Henk
 
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td rowspan="3">
</td><td>
shim.gif
</td><td rowspan="3">
shim.gif
</td></tr><tr><td><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td valign="top"><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td class="level2heading">Sjablonen organiseren</td></tr><tr><td>
shim.gif
</td></tr><tr><td class="bodyCopy">Word beschikt standaard over diverse sjablonen die kunnen dienen als basis voor een nieuw document. De standaard met Word meegeleverde sjablonen zijn in het dialoogvenster Sjablonen keurig verdeeld over een zevental tabbladen, van links naar rechts Algemeen, Afdruk samenvoegen, Andere documenten, Brieven en faxen, Memo's, Publicaties en Rapporten geheten. Dit dialoogvenster kunt u als volgt oproepen:
  • Kies Bestand >> Nieuw.
  • Klik rechts in het Taakvenster Nieuw document onder Sjablonen op de optie Op mijn computer.
Dat is natuurlijk erg overzichtelijk, maar laat u de zelf gemaakte sjablonen? Welnu, de beste oplossing is een eigen tabblad. Zo een tabblad maakt u als volgt:
  • Kies in Word Bestand >> Opslaan als.
  • Selecteer achter Opslaan als de optie Documentsjabloon (*.dot).
  • U gaat nu automatisch naar de map Sjablonen. Klik nu op de knop Nieuwe map maken en noem deze nieuwe map Mijn sjablonen.
  • Sla hier voortaan al uw eigengemaakte sjablonen in op. U kunt eventueel eerder gemaakte
    sjablonen nu direct met behulp van de Windows Verkenner naar de in dit dialoogvenster geopende map verslepen.
  • Sluit alle dialoogvensters.
De volgende keer zal het dialoogvenster Sjablonen een nieuw tabblad genaamd Mijn sjablonen bevatten.
</td></tr></tbody></table></td></tr></tbody></table></td></tr></tbody></table>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan