Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de camping in Heyenrath, waar ik een vaste stek heb, is een wifi verbinding. Mijn ontvangst is meestal zeer traag of ronduit onvoldoende om te kunnen communiceren. Kan ik mijn computer (Vista) aanpassen met software of hardware om dat enigszins te verbeteren? roeln00
 
je zou bijvoorbeeld een wifi OMNIDIRECTIONELE ANTENNE 5 DBI kunnen gebruiken..
Deze 2.4 GHz 5 dBi `omni-directional` antenne is voor gebruik binnenshuis.
De WIFI ANTENNE
vergroot het het bereik van het draadloze signaal van je modem, router of WLAN kaart/adapter eenvoudig tot 5 dBi.
De antenne hoeft niet speciaal op de ontvanger gericht geworden voor een optimaal bereik.

Specificaties: CMP-ANT5DBI10
• Frequentiebereik: 2.4GHz - 2.5GHz
• Zendbereik: alle richtingen
• Max. rendement: 5dBi
• Kabellengte: 100 cm
• Connector: SMA straight plug/reverse
kostprijs : 11,95€

echter de beste oplossing zouw zijn dat de camping uitbater een wifi versterker er bij zet ....
 
Je bent afhankelijk van de campingbeheerder die deze wifi verbinding aanbiedt.
Soms zit je net te ver van een access point om een snelle verbinding te krijgen, maar het kan ook gebeuren dat er veel mensen gebruik maken van deze wifi verbinding en dan zal het signaal gedeeld worden waardoor bij iedereen de snelheid zakt.

Hier kan je zelf niet zo veel aan doen.

Je zou nog kunnen informeren bij de campingbeheerder om wat voor verbinding het gaat. Als dit wireless-n is, dan is dit de snelste verbinding. Voorwaarde is dat jij dan ook een wireless-n kaartje in de PC moet hebben.
Heb je een wireles g of b kaartje kun je niet van de maximale snelheid genieten, dus zal je deze moeten aanschaffen.

En anders heeft qtex een goede mogelijk oplossing aangeboden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan