Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wou eens vragen ik heb een internet snelheid van 4.7 MB/s maar als ik lokaal iets over zet b.v van mijn laptop naar mijn mediaplayer haal ik maar 3.6 MB/s terwijl dit sowieso los van elkaar moet staan omdat ik lokaal wil kopieren zeg maar. Is er een manier om lokaal sneller te kunnen kopieren in mijn eigen Lokaal Netwerk. Ik heb een router dir-635 DLINK alles staat op ingesteld op N-Netwerk only.
 
Je copiëer snelheid is maar zo snel als de traagste component. Je zegt dat je een bestand van je laptop naar je media player wilt copiëren.
Een 2.5" portable schijf is meestal 5200 RPM wat niet zo snel is. Tel hierbij dat hij hoogst waarschijnlijk de data niet sequentiëel gaat/kan lezen.
Welke media player gebruik je?
 
Bedankt voor de snelle reacties. Ik kan mijn netwerkkaart niet instellen op 100mbs omdat het draadloos is denk ik die optie staat er in ieder geval niet bij. Netwerkkaart is intel 5100 AGN. Mijn mediaplayer is de eminent 7080. De mediaplayer is wel bedraad op de router aangesloten. Ik zit met de laptop 2.5 meter van de router af. Als ik download met mijn laptop haal ik makkelijk 4.7 MB/s. Ik dacht omdat ik intern bestanden kopier ben ik ja niet afhankelijk van provider snelheid. Mijn harde schijf van de laptop is WDC WD5000BEVT-60ZAT0. In de mediaplayer zit een 1 TB schijf in. Weet het merk niet.
 
Trouwens boven heb ik mijn vaste PC staan die bedraad is aangesloten op router. En daar kopier ik dan van mijn ssd schijf vertex-2 en haal ik ook maar 3.3 tot 4.4 MB\s daar staat mijn netwerkkaart wel op 100mbs full duplex.
 
Trouwens boven heb ik mijn vaste PC staan die bedraad is aangesloten op router. En daar kopier ik dan van mijn ssd schijf vertex-2 en haal ik ook maar 3.3 tot 4.4 MB\s daar staat mijn netwerkkaart wel op 100mbs full duplex.


Ik had me vergist moet 3.3 tot 3.4MB\s zijn
 
Ik denk dat je niet verder moet zoeken dan. Je media player, de eminent 7080 kan de data waarschijnlijk niet sneller behandelen. Ik las net ook ergens op een review van dit toestel volgend minpuntje:
Zeer trage bestandsoverdracht, zelfs via wired netwerk.

Ik denk dat dit de nagel op de kop is...
 
Ik wou nog een opmerking maken ik heb net ondekt dat er op de achter kant van de em7080 een usb 2.0 aansluiting zit. Als ik hier de laptop op aansluit ziet windows heb als local hdd en gaat het kopieren met 12 MB/s dus een flinke verbetering dan maar dat betekent toch dat dat em7080 het wel kan verwerken met zo een snelheid. Dan zou het toch over het netwerk ook sneller moeten kunnen. En als ik kopier tussen desktop en laptop over het netwerk kom ik ook niet veel verder dan 3.3 3.4MB/s dan zou het toch een netwerk probleem kunnen zijn of niet?
 
Het is niet zo omdat een USB 2.0 aansluiting sneller werkt dat die netwerk transfer even snel moet werken. Natuurlijk heb je altijd theoretische snelheden voor al die interfaces maar daar mag je je zeker niet blind op staren. Je weet niet hoe die netwerk transfer in zen geheel verloopt. Is er voldoende en snelle buffering van de data via het netwerk segment op die player? Welke filtering wordt er toegepast op de player zen netwerk (firmware related)? ... Je kan hier moeillijk appelen met peren gaan vergelijken. Het is inderdaad wel niet zo logisch dat de ene interface sneller is dan de andere. Maar zoals je reeds vermelde is dit getest met 2 verschillende toestellen, je portable en een vaste pc. De enigste gemeenschappelijke component waar eventueel nog het probleem zou kunnen zitten is je router/switch welke je gebruikt om je netwerk tot stand te brengen. Maar dan is het vreemd dat een download van buitenaf sneller zou gaan, welke de traagste schakel is. Dus ik denk niet dat hier iets mis mee is.
 
Nee klopt je kunt geen appels met peren vergelijken logish dat usb 2.0 sneller is maar ik bedoelde eigenlijk dat de harde schijf van de em7080 dus wel op die snelheid kan lezen en schrijven dus dan is de harde schijf al eens niet de boosdoener. Dat de snelheid van desktop naar pc ook maar 3.3 3.4MB is kan natuurlijk zijn omdat de laptop een wireless interface heeft maar toch raar dat ik dan met downloaden makkelijk 4.7 MB haal met wireless met de laptop. Maar goed tussen de desktop en de mediaplayer is alles bedraad en daar wou ik eigenlijk mee zeggen dat als het de harde schijf is moet het wel de netwerkkaart zijn van de mediaplayer.Of niet? Maar die kan ik alleen via de tv benaderen en alleen maar ip instellingen doen. Mischien staat die wel op 10 Mbits ingesteld. Dat die knijpt zeg maar. Ik weet dat er iets van unix op draait op de em7080 maar weet niet hoe je dat mischien kunt benaderen via laptop ofzo?
 
Zoals je hier vermeld blijft er nietveel meer over en gaat het de netwerk interface zijn op die media player. Ikzelf heb geen ervaring met die apparaten. Je kan normaal wel via een telnet sessie hierop aanloggen maar dat is vrij basic en vergt wel enige kennis.

Open een command prompt en voer volgend commando uit:
telnet <em7080 ip_address>
Login: root
password weet ik niet...
 
Ok bedankt heb het geprobeerd met telnet kom er gewoon in enzo maar las net weer ergens dat het aan de processor van de em7080 ligt die is door realtek geoptimaliseerd voor media
af te spelen en doet zijn werk niet goed genoeg met hdd/share over het netwerk dus dat is het probleem en niks aan te doen. Bedankt voor het meedenken en reageren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan