Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er veel software te krijgen voor Linux.
ben fotograaf en gebruik veel adobe ? (lightroom,fotoshop...)

ook software voor webdisign : nu adobe dreamweaver

en andere software ?

grt
Jos
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over veertien dagen zal er in Computer Idee een artikel staan hoe je Windows-software/programma's kunt laten draaien op LinuxMint.

Ik ben hier ook benieuwd naar omdat ik op een oud Netbookje LinuxMint heb geïnstalleerd, dat overigens zeer goed loopt i.p.v. XP.
 
Een zeer waardig alternatief voor photoshop is GIMP (2.8). Ontwikkeld op Linux. Zijn ook Windows binaries te downloaden.
Wel wat aanpassen als je van Adobe komt, maar zeker de moeite. En natuurlijk volledig gratis, in vergelijking met de zeer dure Adobe producten.
Voor webdesign zijn er tal van alternatieven ook. Kijk voornamelijk ook eens naar de modernere frameworks die hiervoor gebruikt worden zoals bootstrap.
 
Een goed alternatief voor Dreamweaver was ik nog niet tegengekomen. Maar gebruik alweer lange tijd geen Linux distributie meer.

Hangt een beetje af wat je wenst te bekomen. Dreamweaver is vooral handig vanwege de ingebouwde WYSIWYG editor (of toch in de tijd toen ik het nog gebruikte). Maar een goede webdeveloper heeft dat eigenlijk niet nodig. Het belangrijkste in webdevelopment is een goede tekstverwerker met syntax highlighting en indien mogelijk code completion. Syntax highlighting is iets wat tegenwoordig vele tekstverwerkers kunnen (ook onder windows), de code completion is wat moeilijker (zeker als je voor free and open source wil gaan), maar zeker niet onvindbaar.
 
Hangt een beetje af wat je wenst te bekomen. Dreamweaver is vooral handig vanwege de ingebouwde WYSIWYG editor (of toch in de tijd toen ik het nog gebruikte). Maar een goede webdeveloper heeft dat eigenlijk niet nodig. Het belangrijkste in webdevelopment is een goede tekstverwerker met syntax highlighting en indien mogelijk code completion. Syntax highlighting is iets wat tegenwoordig vele tekstverwerkers kunnen (ook onder windows), de code completion is wat moeilijker (zeker als je voor free and open source wil gaan), maar zeker niet onvindbaar.

Mee eens, maar dat was de vraag van de topicstarter niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan