Sommige DVD's spelen af (op laptop) met geluid maar zonder gesproken gelui

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Bij het afspelen van een DVD op de laptop, krijgen we wel de achtergrondgeluiden, maar niet de gesprekken van de acteurs.
Het is niet met alle DVD's alleen sommige geven geen gesprekken weer.
Op andere pc's en in de DVD-speler (aangesloten op de tv) werken deze DVD's wel correct.
Waarschijnlijk is het een instelling op de laptop die gewijzigd dient te worden, maar de welke?
Omdat het ook wel eens aan de mediaplayer kon liggen heb ik er de VLC-player portable op de laptop gezet, echter zonder resultaat.

Het gaat hier over een Medion laptop met Vista.

De DVD's zijn gekopieerd van de originele (ik ga geen originele DVD's meegeven op verplaatsing ;)), als het aan de copieerinstellingen zou liggen, zou ik ook problemen moeten hebben bij andere pc's en DVD-players en dat is dus niet zo.

Ik weet ook dat gesproken teksten van acteurs gedubt worden, waarschijnlijk ligt hier ergens de oorzaak, ik denk dat de laptop deze gesproken originele geluidsbestanden niet leest, maar waarom?

Iemand raad???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het kan ook een codec probleem zijn mss eens de nieuwste codecs in dit geval voor jou voor vista downloaden en installeren? ik heb ook al eens gehad dat film speelde en ik geen geluid op de film had na istallatie van codecpack was het euvel opgelost dus mss even checken of het daar kan aan liggen
 
De codec van de laptop is recenter dan die van de andere pc.
De
VLC-player speeld op andere pc's wel correct maar op de laptop niet... (met dezelfde codec).
Ik denk niet dat het aan de codec ligt.
Maar voor alle zekerheid, waar kan je de codec van de Windows MediaPlayer update? Normaal komen de update's toch gewoon mee binnen met de update's van Vista?
 
't Is maar pas opgemerkt.
Vroeger had hij het niet, maar bij het afdraaien van drie DVD's recent gebrand kwam het euvel aan het licht.
Vroeger werd er met de laptop niet zoveel DVD's gekeken (was te onhandig).
Bij andere DVD's, buiten die drie, is er geen probleem.
DVD's gebrand na, tussen en voor die drie DVD's hebben dan weer geen probleem...
Bij mijn weten, kan ik ook geen verband leggen tussen updates en het euvel.
 
brandt anders eens een vierde dvd en kijk of deze ook problemen geeft en ook mss even een ander merk gebruiken met een hogere speed brandsnelheid. als dat ook nog niet lukt eens een dvd branden met een ander programma is mss wel even zoeken maar er moet zeker een verklaring voor zijn hè
 
brandt anders eens een vierde dvd en kijk of deze ook problemen geeft en ook mss even een ander merk gebruiken met een hogere speed brandsnelheid. als dat ook nog niet lukt eens een dvd branden met een ander programma is mss wel even zoeken maar er moet zeker een verklaring voor zijn hè

Er zijn na die DVD's nog films gebrand, die hebben dit probleem niet.
Aan de brandersnelheid ligt het volgens mij ook niet, ik brand steeds trager dan toegelaten.

Bij de drie bewuste DVD's zijn twee verschillende brandprogramma's gebruikt, die bij andere DVD's wel correct bleken te werken.

De gebruikte DVD's, van Princo, gaven tot nu toe geen enkel probleem, ik gebruik ze al jaren.


Bij het installeren van deze nieuwe codec, wordt er dan ook een nieuwe player geïnstalleerd?
Of werkt Windows Mediapayer ook met deze codec?
Het is niet dat ik geen andere codec wil installeren, maar een poespas van DVDplayers wil ik vermijden. Ook heb ik in het verleden een paar keer wreed liggen sukkelen met codecen (dat al we effi geleden).


De codec is schijnbaar in orde, met dezelfde player (met dezelfde codec) op een andere pc spelen de DVD's wel correct af, hieruit leid ik af dat de codec zijn dienst zou moeten doen.

Persoonlijk zoek ik het meer bij instellingen van de PC zelf.
Het moet toch een reden hebben waarom deze laptop alleen het spoor van het achtergrond geluid leest en niet die van de gesprekken.
Deze kan je wijzigen wanneer een film gedubt wordt, dan worden de originele gesprekken vervangen door gebubte stemmen, hier loopt volgens mij iets mis.
De bewuste DVD's zijn gebrand, zoals ik altijd DVD's brand, met de originele taal en Nederlandse ondertiteling.
Indien er gedubte spraak op de DVD staat kan je in de speler kiezen welke taal je wenst af te spelen.
Als ik op de laptop deze optie oproep staat er engels(verenigde staten) aangevinkt.
Als ik bij de tweede keuze het vinkje weg haal, valt alle geluid weg.

Waarom werkt de instelling voor audio engels gesproken niet bij deze DVD's op de laptop :vraagteken:
 
't Ligt blijkbaar toch aan de codec.
Hoe het kan dat dezelfde speler met de zelfde codec op de ene pc perfect werkt, maar op de andere niet, blijft een raadsel.
Maar op de laptop stond PowerDVD en die doet het wel perfect.
Dus probleempje blijft, maar de laptop kan zonder problemen gebruikt worden.

Dus gooi hier maar een slotje op.

En bedankt aan iedereen die de moeite heeft gedaan om te reageren!

THX
:duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan