Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Sinds enige dagen heb ik op mijn ASUS laptop het probleem dat ik sommige webpagina's niet kan openen.
Ik zoek via Google, vind voor mijn zoekonderwerp een aantal pagina's, maar als ik op de link klik krijg ik een 404 melding van windows 10.
Dat gebeurt onder edge, maar soms ook onder internet explorer, Firefox of chrome.
Ik heb ook via andere zoekmachines zoals bing, startpage hetzelfde probleem.
Ook het uitschakelen van Eset Smart Security levert geen oplossing. Online scannen zoals Bitdefender, de free versie van Malwarebytes AntiMalware geeft geen besmetting.
Met ccleaner opgeschoond en registerfouten verwijderd.
Toen dacht ik aan de trialversie van AVG Tuneup-utilities, maar de installatie daarvan wordt (met een uitgeschakelde virusscanner) door een fout afgebroken.

Ik weet nu, behalve een (liever niet) herinstallatie van windows 10 niet meer wat ik zou kunnen doen.
Kan iemand mij helpen?

De laptop is een 5 jaar oude Asus N75S met een SSD van 265 GB (met nog 186 GB ruimte), een harde schijf met nog 70 GB ruimte. Hij draait onder windows 10.
Windows is, zoals ook de virusscanner up-to-date

Groeten,
Louis

Heb inmiddels het hosts bestand helemaal leeggemaakt; weet niet of dat zo kan blijven, maar de eerder niet te bereiken webpagina's zijn (voorlopig?) weer bereikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, een 404 melding krijg je alleen als de webpagina niet bestaat of tijdelijk uit de lucht is. Uiteraard kan het gebeuren dat zo'n pagina later wel weer bereikbaar is.
Zo'n probleem kun je dus niet bij de laptop vinden.
 
Het zijn normale en veel bezochte websites, die niet bereikbaar waren. De ene keer wel, de andere keer niet. Nu ik het hosts bestand helemaal leeggemaakt heb, kom ik (voorlopig?) het probleem niet meer tegen. Mag ik dat hostsbestand zo leeg laten staan?
 
Altijd even afvragen waarom een IP adres staat geblokkeerd in het Host bestand en waarom dit heeft kunnen gebeuren.
Meestal zijn dit IP adressen van onveilige sites die in het hostbestand naar een niet bestaand of onbekend adres worden geleid. Een leuke is bijvoorbeeld IP adres 0.0.0.0
 
Maar hou het wel goed in de gaten, het kan namelijk ook zijn dat het Host bestand op een of andere manier is gehacked door bepaalde software o.i.d. Hier door wordt je dus omgeleid naar een niet bestande webadres (IP adres ) en is die website dus voor jou niet bereikbaar / toegankelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan